ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق





زمان عرضه کارت گرافیک پرچمدار R9 390X

شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۰۹ ق.ظ

ای ام دی به طور غیر رسمی زمان عرضه کارت گرافیک پرچمدار R9 390X را مشخص کرد

در کنفرانس GDC 2015 خیلی ها منتظر به نمایش گذاشتن و یا اعلام رسمی ای ام دی در مورد زمان عرضه کارت گرافیک پرچمدار این شرکت یعنی Radeon R9 390X بودند اما متاسفانه همچنان باید گفت خبری از این اعلام نشد. به تازگی از طریق پیام ارسالی در حساب توییتر یکی از کارکنان AMD مشخص شده که این غول مبتنی بر تراشه Fiji XT پیش تر در نمایش دموی هدست واقعیت مجازی Oculus Rift مورد استفاده قرار گرفته بود. بنابراین می توان متوجه این موضوع شد که تعدادی از این مدل کارت گرافیک به صورت نمونه های اولیه و مهندسی تولید و در اختیار شرکت هایی قرار گرفته اند.

 

کارت جدید ای ام دی

همانطورکه اشاره شد کارت گرافیک R9 390X قرار است به پردازنده گرافیکی قوی Fiji XT مجهز و روانه بازار شود. از طرفی این محصول اولین کارت گرافیکی خواهد بود که از نوع حافظه با پهنای باند بالا یا همان HBM بهره مند می شود. بر اساس اطلاعات مشخص شده تا به امروز می توان جدول زیر را بعنوان مشخصات احتمالی این کارت اعلام کرد.

نام کارت گرافیک

تعداد پردازنده های جریانی / هسته های کودا

مقدار حافظه رم

پهنای باند تبادل داده

رابط حافظه

فرکانس هسته در حالت بوست

عملکرد محاسباتی

AMD Radeon R9 390X Fiji XT

4096

4GB HBM

640 GB/S

4096-bit HBM

~1017Mhz

~8.0 TFLOPs

Nvidia GeForce Titan X GM200-400

3072

12GB GDDR5

336 GB/S

384-bit GDDR5

~1216MHz

6.0~7.0 TFLOPs

AMD Radeon R9 290X Hawaii XT

2816

4GB GDDR5

320 GB/S

512-bit GDDR5

1000Mhz

5.6 TFLOPs

Nvidia GeForce GTX 980

2048

4GB GDDR5

224 GB/S

256-bit GDDR5

1216Mhz

4.6 TFLOPs

بر اساس شایعات موجود تراشه Fiji XT قرار است به 4096 پردازنده جریانی مجهز باشد و مقدار حافظه رم در نظر گرفته شده برای آن 4GB از نوع HBM است که رابط حافظه آن هم مقدار فوق العاده عریض 4096 بیت می باشد. در این حالت و با در نظر گرفتن فرکانس موثر 1.25 گیگاهرتز برای حافظه رم، مقدار تبادل داده به مقدار خیره کننده 640 گیگابایت در ثانیه می رسد. سیستم خنک کننده این کارت گرافیک هم مانند R9 295X2 یک سیستم پیشرفته آبی می باشد که با همکاری کولر مستر و Asetek طراحی شده است. و اما در مورد تاریخ عرضه این محصول اینگونه مشخص شده که شرکت ای ام دی تا قبل از برگزاری مراسم Computex 2015 یعنی ماه ژوئن (اواسط خرداد ماه) برنامه ای برای عرضه آن ندارد. پس باید در خلال برگزاری این مراسم منتظر رونمایی از این کارت گرافیک رده بالا باشیم.

نظرات  (۲)

  • http://statplace.us/importgenius.com
  • Yes, they are, and as far as I know they were the first to start catering to larger women, at least in the luxury clothing department. I love that the pants aren’t hemmed, while I am wider so my legs appear shorter, they are quite long and finding a pair of pants long enough to work with me while wearing heels can be a challenge. Almost all of my pants are “talls”.
    Oi Norma!Que linda poesia!Acho inconcebível uma vida sem amor, ficará faltando sempre uma coisa, amputado em nós algo que nos fará sempre faB.htleijinaos e um lindo domingo euma feliz semana!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    حامی مالی
    تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست
    تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست