ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق





حامی مالی
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست

۵۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۲
ارديبهشت
۹۴

طنز/ بنشین و فقط سود خفن را دریاب!

 در حاشیه بازار داغ نشر، نمایشگاه شلوغ کتاب و بهار مطالعه در کشور و رایزنی های متعدد در خصوص چاپ کتاب!

ای ناشر خوش سلیقه من را دریاب
این شاعر خوب و اهل فن را دریاب

تو ناشر برگزیده خواهی شد پس
تعجیل کن و کتاب من را دریاب

با چاپ کتاب شعر من خوش باش و
بنشین و فقط سود خفن را دریاب

بنشین و فقط ر به ر تیراژ برو
چک پول و تراول و تومن را دریاب

۲۱
ارديبهشت
۹۴

طنز/جلسه کارشناسی " یارانه"

 محمد رضا احمدی

 بی گمان حل مشکل و معضل و مصیبت و سرطانی بنام یارانه نیازمند وقت و انرژی بسیار است و باید توسط کارشناسان وخبرگان حل و فصل گردد. توجه شما را  به  متن مذاکرات  یکی از این جلسات کارشناسی  جلب می کنیم:

اولی: چه شد این بحث یارانه؟

دومی: طبق گزارش خدممتتان ارسال شد

اولی: نبود. گشتیم .نیست دوباره ارسال کن. اقا شما چه کردی؟

سومی: چی قربان؟

اولی: یه مرد خیکی !! خب " یارانه " دیگه ...

سومی: مشغول شناسایی اقشار مرفه هستیم.

دومی: در گزارش هم قید شده قربان. شناسایی این قشر کار سختیه....

۲۱
ارديبهشت
۹۴

جنگ جهانی دوم در 9 می 1945 به ایستگاه آخر خود رسید و با تصرف برلین توسط ارتش‌‌های سه کشور بریتانیا، آمریکا و شوروی، آخرین جنگ جهانی تاریخ بشر پایان یافت. دیروز ارتش روسیه به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ، بزرگ‌ترین رژه‌ی نظامی خود را در مقابل کاخ کرملین برگزار کرد. در جریان برگزاری این رژه‌ی نظامی، روس‌ها از تجهیزات نظامی جدید خود رونمایی کردند.

تانک فوق پیشرفته‌ی آرماتا - T14

یکی از خبرسازترین ماشین‌های جنگی مدرن روسیه که سر و صدای بسیاری را ایجاد کرده، تانک مدرن Armata T-14 است که به‌عنوان نسل جدید تانک‌های روسی برای جایگزین شدن با تانک‌های دوران شوروی توسعه یافته است.

۲۱
ارديبهشت
۹۴

مدیاتک به تازگی از تراشه‌ی 10 هسته‌ای خود رونمایی کرده است. این تراشه از وجود 4 هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز، 4 هسته‌ی پردازشی Cortex-A57 با فرکانس 2 گیگاهرتز و 2 هسته‌ی پردازشی Cortex-A72 با فرکانس پردازشی 2.5 گیگاهرتز بهره می‌برد. همچنین مدیاتک در تراشه‌ی 10 هسته‌ای خود از حافظه‌ی رم LPDDR3 با فرکانس 993 مگاهرتز در کنار ارتباط LTE از نوع Cat-6 پشتیبانی می‌کند. بسیاری از کارشناسان پشتیبانی نکردن از ارتباط LTE Cat-9 و حافظه‌ی رم LPDDR4 با فرکانس 1600 مگاهرتز را که در تراشه‌های کنونی سامسونگ و کوالکام وجود دارد، نقطه‌ی ضعف این تراشه خوانده‌اند.

۲۰
ارديبهشت
۹۴


طنز/ خلبان دکتر هنرمند قالیباف و اجاره ایستگاه اتوبوس به شجریان

سوشیانس شجاعی‌فرد در ستون طنز روزنامه شهروند نوشت:

یک: شهرداری تهران، در اقدامی شایسته تقدیر، اقدام به تعویض ١٠روزه بسیاری از بیلبوردهای تبلیغاتی با بهترین آثار قابل نمایش هنرهای تجسمی کرده است! (این قابل نمایشش نکته مهمی است!) عنوان این پروژه هنری، «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» است که اولش ما که ذهنی منحرف داریم، فکر کردیم شاید نسیم توافق لوزان به شهرداری هم خورده و شهرداری تهران تبدیل شده به شهرداری سان‌فرانسیسکو! ولی گویا یک عنصر خودباخته و غربزده و غیرخودی گذرش به شهرداری افتاده و در اقدامی غیرمسئولانه، مردم کوچه و بازار را با مقوله‌ای به نام هنر آشنا کرده است! ضمن تشکر و قدردانی از دکتر خلبان هنرمند قالیباف و همکارانش، درخواست می‌کنم ایشان همچنان جور وزارت ارشاد را -‌که در اثبات حب‌اش به اصولگرایان، غیض‌اش را به حوزه موسیقی و سینما و کتاب نشان می‌دهد!- بکشد و مثلا در یک‌سری ایستگاه‌های اتوبوس، به استاد شجریان اجازه اجرا بدهد! از تلویزیون‌های شهری، فیلم‌های توقیفی را نشان بدهد، داخل اتوبوس‌ها کتاب‌های جلدسفید پخش کند و خلاصه از سر لجبازی با دولت دست‌وپا بسته، اثبات کند که قالیباف بهتر است! راستش ما که راضی هستیم، شهرداری، اینجوری اپوزیسیون دولت بشود! نه آنجور!

۱۹
ارديبهشت
۹۴

عرضه‌ی نسخه‌ی کوچک‌تر پرچمداران اندرویدی با سخت‌افزار ضعیف و صفحه‌ی نمایش کوچک‌تر، چیز جدیدی نیست، هرچند تاکنون خبری از نسخه‌ی مینی گلکسی S6 و وان M9 نشده است. به نظر می‌رسد ال‌جی در نسخه‌ی جدید نسخه کوچک پرچمدار جدیدش یک پسوند C در انتهای نام گوشی اضافه کرده است. در ادامه به بررسی مشخصات فنی فاش شده از G4c خواهیم پرداخت.

اطلاعات فاش شده از G4c، مشخص می‌کند که این گوشی هوشمند با کد H525N شناخته می‌شود. با توجه به اطلاعات منتشر شده می‌توان به روشنی دید که جی 4 سی را باید نسخه‌ی ارزان‌تری از جی 4 بنامیم.

این گوشی‌هوشمند قیمتی بین 279 تا 300 یورو دارد. از جمله‌ی مشخصات فنی آن می‌توان به صفحه‌ی نمایش 5 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل از نوع IPS با تراکم پیکسلی 294 پیکسل بر اینچ، پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون 410، یک گیگابایت حافظه‌ی رم، 8 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و باتری 2540 میلی‌ آمپر ساعتی اشاره کرد. این گوشی‌هوشمند از یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت به‌همراه فلاش در کنار دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی در جلوی گوشی بهره می‌برد. G4c همراه با اندورید آبنبات چوبی و رابط کاربری UX 4.0 روانه‌ی بازار خواهد شد.

۱۹
ارديبهشت
۹۴

OPEL corsa بصورت رسمی ، با قیمتی رقابتی وارد بازار ایران شد


14263370691018

متاسفانه بازار خودروی کشورمان ، در سال های اخیر آلوده ی خودرو های بی کیفیت چین شده است ؛ البته هستند معدود خودرو های اهل شرق دور که از کیفیتی مناسب بهره مند هستند ؛ به هرحال در این چند سال گذشته بازار ایران تشنه ی برندهای مطرح اروپایی و آمریکای شده است.

در بازه ی قیمتی 90 تا 160 میلیون تومان که اکثرا برند های چینی ، کره ای و بعضأ ژاپنی جولان میدهد ، جای خودرو سازان اروپایی ، مخصوصا آلمانی هایی که در ایران “صرفا لوکس” هم تلقی می شود خالی است.شرکتِ “توان خودرو جی” وارد کننده ی رسمی اپل در ایران است که چندی پیش لیستی از قیمت های خودروی اوپل را برای بازار ایران در سایت رسمی خود منتشر کرده است.

۱۹
ارديبهشت
۹۴

چیپ ست های موبایل با مدیاتک Helio X20 وارد قلمرو ده هسته ای ها می شوند

شرکت تایوانی مدیاتک که برای SoC های ویژه دستگاه های اندرویدی اش کاملا شناخته شده است، به تازگی و طی رویدادی که برای شرکای تجاری خود برگزار نموده، از چیپ ست پرچمدار و رده بالای بعدی خود پرده برداشت. این چیپ ست که به Helio X20 (MT6797) شناخته می شود، پردازنده های موبایل را به قلمرو ده هسته ای ها وارد می سازد. چهار هسته از ده هسته پردازشی به Cortex-A53 های 1.4 گیگاهرتزی تعلق دارد که برای پردازش های معمول و سبک در نظر گرفته شده اند. چهار هسته دیگر مشتمل بر همان Cortex-A53 بوده که در فرکانس 2.0 گیگاهرتز و برای حجم پردازشی میانه و سنگین وارد عمل می شوند و دو هسته آخر هم به دو Cortex-A72 در فرکانس 2.5 گیگاهرتز تعلق دارد تا نهایت توان محاسباتی را در اختیار سیستم عامل و اپلیکیشن ها قرار گیرد.

۱۹
ارديبهشت
۹۴

پردازنده 14 نانومتری AMD Zen چقدر قوی تر از سری FX است؟ (AMD نسل قبلی خود را آتش می زند!)

پردازنده های 14 نانومتری Zen که قرار است به عنوان نسل جدید پردازنده های سطح بالای ای ام دی وارد بازار شوند، از معماری مشابه برای قدرت بخشیدن به سری FX استفاده خواهند کرد که البته با سوکت جدید AM4 در اختیار کاربران قرار می گیرند. پردازنده های نسل جدید سری A در اوایل سال 2016 روانه بازار می شوند و فروش آنها به نمایندگان و فروشگاههایی آنلاین معتبر کمی زودتر از عرضه رسمی آغاز می شود. هسته های پردازشی Zen می توانند قدرت بسیار بالاتری نسبت به هسته های Excavator ارائه دهند و این افزایش کارایی به واسطه بهره گیری از فناوری مولتی تریدینگ همزمان (Simultaneous Multithreading) امکان پذیر می شود. فناوری چند رشته ای همزمان در حقیقت نمونه مشابه فناوری Hyper Threading در پردازنده های اینتل به شمار می رود. کمپانی AMD در نسل جدید خود قادر به ارائه پردازنده های چهار و هشت هسته ای با فناوری ساخت 14 نانومتری خواهد بود و در نمونه 8 هسته ای به ازای هر هسته می تواند 512 کیلوبایت کش L2 را ارائه دهد.

۱۹
ارديبهشت
۹۴


Capture

شرکت خودروسازی مستقر در برانشویگ آلمان در حال تولید یک خودرو پرنده کاربردی است که می‌تواند راه‌حلی برای مشکل ترافیک جاده‌ای باشد.

خودرو پیش‌ساخت دوسرنشینه Carplane اخیرا در نمایشگاه عمومی حمل و نقل هوایی Aero Friedrichshafen به نمایش درآمده و از محفظه‌ای برای هر مسافر برخوردار است که توسط یک فضای باز از هم جدا شده و بالها در حالت خودرو زمینی، در این فضا ذخیره می‌شوند.

به گفته طراحان این خودرو پرنده، در حال حاضر بالهای خودرو باید مانند گلایدرها بطور دستی ثابت شده یا برداشته شوند، اما مهندسان در حال تولید مکانیزم خودکاری هستند که با فشار یک دکمه، بالها را باز کرده یا در محفظه خود قرار دهد.