ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق





راهنمای ساده خرید سیستم کامپیوتری

دوشنبه, ۱ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۰۴ ب.ظ

امروز با گشت و گذار در فضای نت، مطلبی نظر ما را به خود جلب کرد که تصمیم گرفتیم با توجه به کاربردی بودنش آن را با شما به اشتراک بگذاریم. همانطورکه حتما از عنوان مطلب متوجه شدید، در این قسمت قرار است درباره خرید سیستم های کامپیوتری با شما صحبت کنیم. کارشناسان وب سایت مطرح Guru3D در مطلبی تحت عنوان "راهنمای خرید کامپیوتر - زمستان 2014" به تشریح چهار مدل سیستم کامپیوتری پرداخته اند که اولویت های اصلی آنها در انتخاب قطعات و ارائه این راهنما به ترتیب درنظر گرفتن هزینه در برابر عملکرد، قابلیت اطمینان و سازگاری قطعات، قابلیت اورکلاک و در آخر مصرف انرژی و حرارت تولیدی هستند. در این راهنما خبری از پیشنهاد برای خرید لوازم جانبی خارجی مثل کیبورد، ماوس، مانیتور، کیس و ... نیست و تمرکز اصلی روی قطعات داخلی کیس متمرکز شده است. برای این چهار سیستم از عناوین Bit ،Nibble ،Byte و Megabyte استفاده شده که این نامگذاری به مقایسه سطح عملکردی آنها کمک می کند. پس با ما همراه باشید تا به تشریح هریک از این چهار سیستم بپردازیم.


سیستم شماره یک The Bit

این سیستم بیشتر برای کاربرانی درنظر گرفته شده که به بازی کردن علاقه دارند ولی از طرفی با محدودیت بودجه شدید مواجه می باشند. اما با این حال این افراد می خواهند با همین حداقل بودجه، بهترین کارایی را بدست آورند. با این اوصاف دقت تصویر پیش بینی شده برای استفاده در بازیها در حدود HD است که به طور میانگین نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه را ارائه می کند. البته این یک قاعده کلی و قابل اطمینان نیست و بازی تا بازی همه چیز تفاوت دارد. ولی با تنظیمات متوسط گرافیکی و استفاده از دقت تصویر پایین، حتما با بازیها ارتباط برقرار خواهید کرد. بعد از این توضیحات نوبت به معرفی قطعات انتخاب شده می رسد. معمولا هر وقت حرف از محدودیت بودجه باشد، پردازنده های AMD‌ در اولویت قرار می گیرند. مدل مدنظر برای پردازنده AMD Athlon II X4 860K می باشد که با داشتن 4 هسته و فرکانس 3.7 گیگاهرتز در حالت پایه و 4 گیگاهرتز در حالت توربو گزینه خوبی محسوب می شود. در زمینه کارت گرافیک هم شاهد حضور AMD‌ هستیم و با انتخاب AMD Radeon R7-260X می توان به بازی در دقت تصویر HD امیدوار بود. البته پیشنهاد ما استفاده از مدل GDDR5 این کارت گرافیک است. اما در مورد مادربورد باید کمی دقت کنید چون قطعه ای حساس است و اجزای دیگر سیستم باید به آن متصل شوند و قابلیت سازگاری آنها بسیار مهم است. در این قسمت مادربورد گیگابایت مدل GA-F2A88XM-HD3 بعنوان محصولی خوش قیمت و باکارایی مناسب انتخاب شده است. در مرحله بعد نوبت به انتخاب رم می رسد. همیشه نسبت به سازگاری رم با مادربورد خود مطمئن باشید. دربازار به وفور مدل های DDR3 با فرکانس های بالا موجود است اما چیزیکه توسط مادربورد در عمل و بدون اورکلاک پشتیبانی می شود، فرکانس 1600 مگاهرتز است. اما پیشنهاد برای رم دو ماژول دو گیگابایتی DDR3 با فرکانس 1333 مگاهرتز و ترجیحا از برند Corsair یا G.Skill است. منبع تغذیه مناسب برای این سیستم باید توانی بین 350 تا 450 وات واقعی را ارائه دهد. اما نکته پایانی در مورد این سیستم این است که با توجه به حضور مدل های مختلف درایو های حالت جامد، می توان با انتخاب یک مدل 120 گیگابایتی مثل OCZ ARC ،Plextor M6 ،Corsair Force LS ،Kingston V300 و Sandisk Ultra II عملکرد آن را بالاتر هم برد.

 

مشخصات سیستم شماره یک The Bit

نوع قطعه

مدل پیشنهادی

پردازنده

AMD Athlon II X4 860K

کارت گرافیک

AMD Radeon R7-260X

مادربورد

Gigabyte GA-F2A88XM-HD3

حافظه

DDR3 4 GB (2x 2 GB)-1333 MHZ

HDD/SSD

WD 1TB Green/120 GB SSD

منبع تغذیه

350 تا 450 وات

 

سیستم شماره دو The Nibble

این سیستم برای کاربرانی مناسب است که دوست دارند یک سیستم گیم mainstream مناسب داشته باشند. این سیستم با هدف ارائه دقت تصویر فول اچ دی و میانگین نرخ فریم 45-50 فریم بر ثانیه با جزئیات خوب پیشنهاد شده است. پردازنده انتخاب شده برای این سیستم مدل پر فروش Intel Core i5-4460 است که با 4 هسته و فرکانس پایه 3.2 گیگاهرتز عملکرد بسیار خوبی را ارائه می کند. اگر قصد اورکلاک کردن پردازنده خود را داشته باشید بد نیست نگاهی به خنک کننده های آبی هم بیاندازید. به طور مثال مدل هایی از شرکت Corsair مثل H80i یا H90 گزینه های خوبی هستند. برای اینکه هدف درنظر گرفته شده برای اجرای بازیها محقق شود، کارت گرافیک AMD R9-280X در بین قطعات پیشنهادی به چشم می خورد. در حال حاضر مادربوردهای زیادی را برای سوکت LGA-1150 می توان در بازار یافت. مادربورد در نظر گرفته شده برای این سیستم MSI Z87-G45 Gaming است که قابلیت های خوبی را برای اورکلاک هم ارائه می کند. البته شما می توانید از بین مادربوردهای سری Z97 که چند وقت پیش راهنمایی جامع از آن برای شما منتشر کردیم، مدلی را انتخاب کنید. در مورد حافظه رم پیشنهاد می شود از دو ماژول چهار گیگابایتی DDR3 با فرکانس 1600 مگاهرتز استفاده کنید. بازهم پیشنهاد می کنیم حتما از وب سایت مربوط به مادربورد انتخابی، مدل های رم پشتیبانی شده را استخراج کنید و از این بابت مطمئن شوید. از طرفی حتما می دانید که برای بهره مندی از این مقدار حافظه رم، به سیستم عامل 64 بیتی نیاز دارید. شما می توانید در این سیستم برای افزایش کارایی از SSD های 240 یا 256 گیگابایتی استفاده کنید. مدل های سامسونگ در این زمینه قیمت های مناسبتری دارند. منبع تغذیه مناسب برای این سیستم باید توانی بین 500 تا 700 وات داشته باشد.

 

مشخصات سیستم شماره دو The Nibble

نوع قطعه

مدل پیشنهادی

پردازنده

Intel Core i5-4460

کارت گرافیک

AMD Radeon R9-280X

مادربورد

MSI Z87-G45 Gaming

حافظه

DDR3 8 GB (2x 4 GB) – 1600 MHZ

HDD/SSD

WD 2TB Green/240 , 256 GB SSD

منبع تغذیه

500 تا 700 وات

 

سیستم شماره 3 - The Byte

در این سیستم تمرکز اصلی روی بازی کردن صرف با کیفیت و دقتی بسیار بالا است. یعنی دست یابی به حداقل دقت تصویر فول اچ دی تا دقت مورد نظر یعنی 2560 x 1440 پیکسل با نرخ فریم میانگین 60 تا 70 فریم بر ثانیه، هدف اصلی آن است. همچنین افرادیکه از چند مانیتور استفاده می کنند هم به خوبی می توانند از این سیستم بهره مند شوند. پردازنده در نظرگرفته شده برای این سیستم از خانواده جدید اینتل انتخاب شده که تضمین کننده عملکردی فوق العاده برای این سیستم می باشد. شما می توانید پردازنده Intel Core i7-5820K و یا اگر کمی بودجه خود را بالاتر ببرید، پردازنده Intel Core i7-5930K را تهیه کنید تا خطوط PCIe بیشتری در اختیار داشته باشید. این پردازنده های 6 هسته ای به مادربوردهای مبتنی بر چیپ ست X99 و پردازنده های DDR4 نیاز دارند که قیمت های بالاتری نسبت به نسل های قبلی دارند. اما اگر بازهم قیمت نهایی برای شما بالاتر از بودجه درنظر گرفته شده باشد، می توانید به پردازنده Intel Core i7-4970K و مادربورد با چیپست Z97 امید داشته باشید. اما استفاده از یک خنک مناسب اینجا مسئله مهمی است. فن های متعددی در بازار وجود دارند اما بد نیست نگاهی هم به خنک کننده های آبی داشته باشید. شما می توانید روی مدل H110 شرکت Corsair حساب ویژه ای باز کنید. برای انتخاب کارت گرافیک دو گزینه خوب وجود دارد. پیشنهاد اول Nvidia GeForce GTX 970 است که با 4 گیگابایت حافظه و مصرف انرژی بسیار ایده آل، نفس بازی ها را می گیرد. اما یکم ارزانتر از آن می توانید به کارت گرافیک AMD Radeon R9 290 هم فکر کنید که محصولی قوی و با کارایی مناسب است. مادربورد پیشنهاد شده در این سیستم ASUS X99 Deluxe نام دارد که امکانات بسیار خوب را همراه قیمتی مناسب برای شما به ارمغان می آورد. حافظه های DDR4 هم تنوع خوبی در بازار پیدا کرده اند که برای این سیستم بهتر است از چهار ماژول چهار گیگابایتی DDR4 با فرکانس پایه 2133 مگاهرتز استفاده کنید. حالاکه قرار است همچین قطعاتی را کنارهم داشته باشید، بد نیست به درایوهای حالت جامد 256 یا 512 گیگابایتی هم نیم نگاهی داشته باشید. منبع تغذیه مناسب برای این سیستم باید توانی در حد 800 تا 1500 وات داشته باشد. (با در نظر گرفتن پیکربندی SLI یا CrossFire)

 

مشخصات سیستم شماره سه The Byte

نوع قطعه

مدل پیشنهادی

پردازنده

Intel Core i7-5820K/5930K

کارت گرافیک

Nvidia GeForce GTX 970

مادربورد

ASUS X99 Deluxe

حافظه

DDR4 16 GB (4x 4 GB) – 2133 MHz

HDD/SSD

WD 2TB Black/256 , 512 GB SSD

منبع تغذیه

800- 1500 وات

 

 سیستم شماره چهار - The Megabyte

در این سیستم بهترین بهترین ها گرد آوری شده اند تا یک ابر سیستم گیم را رقم بزنند. در این حالت سخت گیری برای هزینه کردن دیگر معنی ندارد و قوی ترین سخت افزار ها کنارهم جمع شده اند تا شما تمام بازیها را زیر پا له کنید! استفاده از پردازنده 8 هسته ای Intel Core i7-5960X در کنار یک خنک کننده آبی مثل Corsair H105 یا H110 چنان عملکردی را برای شما فراهم می کند که تصور آن سخت است. اگر قابلیت اورکلاک این ترکیب را هم به عملکرد آن اضافه کنیم، واقعا وصف نشدنی می شود. برای انتخاب کارت گرافیک هم می توان دو عدد GeForce GTX 980 را در حالت SLI به کار برد و یا اینکه از محصول فوق العاده AMD که به دوپردازنده گرافیکی مجهز است، یعنی Radeon R9 295x2، استفاده کرد. کمپانی های سازنده مادربورد در رده چیپ ست X99 محصولات متنوعی را روانه بازار نموده اند و برای انتخاب آنها دست کاربران باز است مخصوصا اگر محدودیت مالی هم در میان نباشد. یکی از این انتخاب ها می تواند ASUS X99 Rampage V Extreme باشد که در زمینه اورکلاک فوق العاده است. همچنین مادربورد MSI X99S XPower AC هم گزینه ایده آلی محسوب می شود. حالا نظر شما درباره 64 گیگابایت حافظه چیست؟ بله استفاده از هشت ماژول هشت گیگابایتی DDR4 با فرکانس 2400 مگاهرتز می تواند شوکه کننده باشد. شما همچنین می توانید به جای استفاده از درایو های حالت جامد مبتنی بر اتصال SATAIII، از مدل های مبتنی بر اتصال PCIe استفاده کنید. مدل های پیشنهادی OCZ RevoDrive 350 و GSKILL Phoneix Blade PCIe 480 GBs نام دارند. تمام این قطعات می توانند از طریق یک منبع تغذیه 1500 واتی مثل Corsair AX1500i تغذیه شوند.

 

مشخصات سیستم شماره چهار The Megabyte

نوع قطعه

مدل پیشنهادی

پردازنده

Intel Core i7-5960X

کارت گرافیک

Nvidia GeForce GTX 980 SLI

مادربورد

ASUS X99 Rampage V Extreme

حافظه

DDR4 64 GB (8x 8 GB) – 2133 MHz

HDD/SSD

WD 4TB Black/PCIe SSD

منبع تغذیه

1500 وات

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامی مالی
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست