ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق





شاید شما هم این حس نیاز مبرم به شبکه ارتباطی بی سیم و پر سرعت را تجربه کرده باشید. در حالی که تبلت خود را در دست گرفته اید و می دانید که جایی برای سیمکارت در درون آن نیست، می خواهید که اینترنت را بر روی نمایشگر آن داشته باشید. شاید هم از سکته های دائمی شبکه موبایل خود خسته شده اید و مایلید که اتصال مگابیتی خانه را با وای-فای به درون گوشی خود بیاورید. در حالی که با ابزارهای گیرنده-فرستنده وای-فای احاطه شده اید، اصل قضیه که همان مودم-روتر است کمترین درکی از وای-فای ندارد! در این شرایط می توانیم دست در جیب نموده و با خرید یک مودم-روتر وای-فای خود را به آرامش برسانیم، یا حتی در پی آرامشی بیشتر، هیچ خرجی نکنیم و یک برنامه ساده و کم حجم روتر مجازی را بر روی لپتاپ خود نصب و اجرا نماییم. نرم افزار 800 کیلوبایتی و رایگان mHotspot با بیش از 30,000 دانلود هفتگی از سایت معتبر download.cnet.com، یک روتر وای-فای مجازی بوده که قادر است لپتاپ یا کامپیوتر رومیزی ما را (در صورت وجود اتصال آداپتور شبکه بیسیم یا همان AP به آن) به Hotspot یا نقطه اتصال وای-فای تبدیل نماید. این برنامه رابط کاربری تر و تمیز و سر راستی دارد که کار با آن را دلپذیر می کند.

mHotspot می تواند با شناسایی شبکه محلی LAN یا اتصال شبکه سلولی 3G/4G، از آن به عنوان منبع دسترسی به اینترنت استفاده نماید. بسیار خوب، وقت آن است که به سراغ برنامه برویم: مراحل نصب هیچ پیچیدگی خاصی نداشته و سریع انجام می شود. پس از نصب و اجرای برنامه، پیغامی به نمایش در می آید که از ما می خواهد اطمینان یابیم که کارت شبکه وای-فای لپتاپ روشن است. همچنین اطلاعاتی در رابطه با پشتیبانی آنلاین برنامه داده می شود. در دل بخش بالایی محیط برنامه تنظیمات اصلی آن جای گرفته و متشکل از 4 گزینه است:

Hotspot Name: نام شبکه بیسیم است که در تبلت یا گوشی نمایش داده می شود. طبیعتا در انتخاب نام آزادیم و می توانیم هر عنوانی که دوست داریم، تا 32 کاراکتر بر روی شبکه خود بگذاریم.

Password: کلمه عبور ما خواهد بود که زمان اتصال به شبکه پرسیده می شود. انتخاب این کلمه هم اختیاری بوده، منتهی نباید از 8 کاراکتر کمتر و از 63 کاراکتر (چه خبر است!) بیشتر باشد.

Internet Source: رابط شبکه ای است که کامپیوتر ما از طریق آن به اینترنت متصل است. اگر با کابل شبکه وصل باشیم، Local Area Connection رابط ما می شود و اگر با مودم 3G، نام آن هم مشابه همین عبارت خواهد بود. رابط شبکه را به درستی انتخاب نموده و به مرحله بعد می رویم.

Max Clients: حداکثر مقدار ممکن برای این گزینه 10 بوده و تعیین کننده تعداد کاربرانی است که می توانند به طور هم زمان به شبکه بیسیم وصل شوند.

منوی برنامه mhotspot

منوی برنامه mhotspot

پس از پایان مراحل بالا، تنها چند ثانیه تا برپایی شبکه فاصله داریم. کافی است بر روی دکمه Start Hotspot کلیک نماییم و... تمام است! برای از کار انداختن شبکه هم دکمه Stop Hotspot در کنار Start قرار دارد. حالا به راحتی و بدون ورود به هر گونه جزییات اضافی قادریم از طریق وای-فای به شبکه متصل شویم؛ یا با ادامه مطلب، کمی بیشتر انتخاب های خود را بدانیم. در نیمه پایینی پنجره، با دو بخش به نام های Hotspot و Client برخورد می کنیم که داده های آماری اتصال را نمایش می دهند. در بخش Hotspot مواردی همچون تعداد کاربران متصل (Clients connected)، مقدار کل داده های ارسال و دریافت شده، مجموع این دو مقدار(Total Data Transmitted) و سرعت ارسال (Upload) و دریافت (Download) داده توسط برنامه به نمایش در می آیند. با سر زدن به بخش Clients هم می توانیم نام، آدرس IP و آدرس کارت شبکه (MAC Address) کاربران را ببینیم. اگر در میانه برنامه و روی Settings کلیک نماییم، هفت حق انتخاب در برابر ما ظاهر می شوند:

Run at Windows Startup: با روشن شدن سیستم، برنامه به طور خودکار اجرا می شود.

Auto Start Hotspot: به محض اجرای برنامه و با تنظیماتی که پیشتر برای آن تعریف نموده ایم، شبکه بیسیم فعال می شود.

Always Minimize to System Tray: با اجرای برنامه، پنجره آن محو شده و در قسمت سینی سیستم و در کنار ساعت و دیگر آیکون ها جای می گیرد. Always on Top: پنجره برنامه همیشه بر روی دیگر پنجره ها خواهد بود. برای فعال شدن آن بایستی برنامه بسته شده و دوباره اجرا شود.

Show Notification Popups: پیغام های برنامه که در یک بالون کوچک و کنار ساعت سیستم نمایش داده می شوند را فعال می کند.

Auto Refresh Clients: در حالت عادی لیست کاربران متصل به شبکه به روز نمی شود و باید با کلیک روی گزینه Refresh Clients در میانه برنامه آن را آپدیت کنیم. با انتخاب این گزینه کارمان راحت تر می شود اما کمی بار پردازشی اضافی به سیستم وارد می گردد.

Check for Updates Automatically: برنامه به طور خودکار وجود نسخه های جدیدتر خود را بررسی نموده و در صورت وجود آن، به ما خبر می دهد.

در نهایت با کلیک روی دکمه Reset to Defaults همه چیز به روز اول برگردانده و انگار نه انگار که تغییری داده ایم!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامی مالی
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست