ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق





خالق زبان برنامه نویسی Scratch

يكشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۳، ۰۱:۱۷ ب.ظ

مایکل رسنیک در ۲۲ ژوئن سال ۱۹۵۶ در ایالات متحده به دنیا آمد و در حال حاضر نیز به عنوان یکی از دانشمندان مطرح در حوزه آموزش مبانی مرتبط با کامپیوتر، برنامه نویسی و … به کودکان در دنیا است.
وی در سال ۱۹۸۷ مدرک کارشناسی فیزیک خود را از دانشگاه پرینستون دریافت کرده سپس تا سال ۱۹۹۲ مدارک کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته علوم کامپیوتری از دانشگاه MIT دریافت نمود.
مایکل رسنیک که یکی از دانشمندان لابراتوار Media در دانشگاه MIT آمریکا است، مدیریت طراحی زبان برنامه نویسی Scratch را بر عهده داشته و در نتیجه در سال 2007 به طور رسمی و به صورت کاملاً رایگان این زبان برنامه نویسی را به دنیا عرضه کردند.



معرفی زبان برنامه نویسی Scratch
آقای رسنیک و تیم اش به دنبال راه کاری بودند تا زبانی را طراحی کنند که کار کردن با آن بسیار ساده باشد اما در عین حال بتوان کارهای بسیاری با آن انجام داد و همچنین طیف گسترده ای از سلایق، علایق و نگرش ها را در برگیرد که از آن جمله می توان به طراحی بازی، انیمیشن، داستان سرایی و ... اشاره کرد.
محققین دانشگاه MIT با الهام گرفتن از روش بازی کودکان با Lego (قطعات خانه سازی که با استفاده از آن می توان سازه های مختلفی ایجاد کرد)، سعی کردند تا مفاهیم اصلی برنامه نویسی را در قالبی کاملاً بصری و همچون ساخت یک خانه با Lego آموزش دهند و نتیجه این شد که زبان برنامه نویسی Scratch ابداع شد.
ساز و کار این زبان به این شکل است که کودک تصاویر، بلوک های کد و طور کلی هر چیزی را به صورت کاملاً بصری روی صفحه می کشد، جا به جا می کند و روی هم قرار می دهد تا بتواند پروژه هایی خلاقانه تولید کند. اطلاعات بیشتر در مورد زبان اسکرچ

دوره آموزش زبان برنامه نویسی Scratch

دنیا با سرعت هرچه تمام تر به سمت فناوری های پیشرفته در حرکت است و یکی از این فناوری ها Coding یا همان "برنامه نویسی" است.
از سوی دیگر جدای از نوع زبان برنامه نویسی، فراگیری اصول برنامه نویسی تاثیرات شگرفی بر نحوه عملکرد کودکان ما در زندگی شخصی شان خواهد داشت. در برنامه نویسی باید خلاق بود، تفکر انتقادی داشت، به مسائل از زوایای مختلف نگاه کرد و ...

مقدمه

معرفی 00:01:16 1.85 مگابایت
نرم افزارهای مورد نیاز برنامه نویسی 00:00:37 894 کیلوبایت
فصل اول

ثبت نام در سایت Scratch 00:02:10 4.27 مگابایت
تنظیمات ناحیه کاربری 00:02:54 6.07 مگابایت
معرفی وب سایت Scratch 00:01:21 3.21 مگابایت
معرفی کلید واژگان به کار گرفته شده در زبان Scratch 00:23:42 22.09 مگابایت
برنامه نویسی با Scratch به صورت آفلاین 00:01:36 3.29 مگابایت
آشنایی با محیط برنامه نویسی اسکرچ 00:03:21 6.28 مگابایت
ساخت اولین پروژه با زبان اسکرچ تحت عنوان سلام دنیا 00:04:07 7.38 مگابایت
نحوه ذخیره سازی پروژه ها 00:02:52 5.44 مگابایت
نقاشی کردن در محیط اسکرچ 00:03:09 4.07 مگابایت
آشنایی با دستورات Event در زبان اسکرچ 00:05:29 10.4 مگابایت
آشنایی با حلقه در برنامه نویسی 00:02:59 2.6 مگابایت
به کارگیری از حلقه در پروژه های اسکرچ 00:01:36 2.80 مگابایت
آشنایی با دستورات شرطی در زبان اسکرچ 00:01:23 1.74 مگابایت
به کارگیری از دستورات شرطی در پروژه های اسکرچ 00:02:18 5.22 مگابایت
آشنایی با دستور mouse-pointer در زبان اسکرچ 00:06:10 10.1 مگابایت
مرور فصل اول 00:09:44 17.1 مگابایت
تمرین پایانی فصل اول 00:01:28 1.77 مگابایت
راه حل تمرین پایانی فصل اول 00:03:37 8.81 مگابایت
فصل دوم

داستان سرایی با زبان برنامه نویسی اسکرچ 00:17:25 30.9 مگابایت
آشنایی با دستور If Then 00:06:06 11.1 مگابایت
آشنایی با مفهوم Broadcast در زبان اسکرچ 00:03:46 4.80 مگابایت
به کارگیری از Broadcast در قالب پروژه پسر و ماشین 00:07:23 13.9 مگابایت
Listener چیست؟ 00:01:27 1.84 مگابایت
آشنایی با دستور Broadcast and Wait 00:03:39 8.23 مگابایت
چه طور با کلیک کردن روی یک Sprite دستوری را اجرا کنیم 00:04:31 9.19 مگابایت
Broadcast کردن پیام به بیش از یک شیئ در اسکرچ 00:03:55 7.91 مگابایت
پروژه ساخت یک آلبوم عکس با دستور Switch Backdrop to 00:04:05 7.77 مگابایت
نحوه باز گرداندن پروژه اسکرچ به حالت اولیه 00:07:23 13.6 مگابایت
نحوه به کار گیری از جلوه های ویژه در زبان اسکرچ 00:09:50 15.3 مگابایت
تمرین پایانی فصل دوم 00:00:59 1.12 مگابایت
راه حل تمرین پایانی فصل دوم 00:06:48 13.1 مگابایت
فصل سوم

نحوه تغییر Costume در زبان اسکرچ 00:04:29 7.83 مگابایت
به کار گیری از دستور next costume در قالب پروژه رقص 00:06:42 13.0 مگابایت
استفاده از دستور next backdrop در قالب پروژه کاراته 00:05:55 11.8 مگابایت
ساخت یک بازی ساده در اسکرچ 00:15:54 30.0 مگابایت
نحوه تغییر ظاهر یک دکمه 00:02:08 4.02 مگابایت
آشنایی با سوال پرسیدن و پاسخ دادن در اسکرچ 00:06:51 9.77 مگابایت
نحوه ذخیره سازی اعداد در متغیرها در اسکرچ 00:06:39 10.8 مگابایت
متغیر چیست؟ 00:04:02 5.90 مگابایت
چگونه در اسکرچ یک متغیر بسازیم؟ 00:06:39 9.96 مگابایت
تفاوت مابین متغیرهای Local و Global در برنامه نویسی 00:05:11 6.66 مگابایت
نحوه به کارگیری از جایگاه موس در پروژه های اسکرچ 00:03:26 6.31 مگابایت
آشنایی با دستور if else در برنامه نویسی 00:01:09 1.50 مگابایت
به کارگیری از دستور if else در پروژه های اسکرچ 00:04:28 6.71 مگابایت
مرور فصل سوم 00:07:10 12.4 مگابایت
تمرین پایانی فصل سوم 00:01:52 3.99 مگابایت
راه حل تمرین پایانی فصل سوم 00:12:52 31.1 مگابایت
فصل چهارم

پروژه توپ بازی 00:06:09 15.2 مگابایت
ساخت بازی پینگ پونگ 00:15:36 27.6 مگابایت
اضافه کردن قابلیت امتیاز به بازی پینگ پونگ 00:01:47 3.51 مگابایت
ساخت بازی Maze قسمت اول 00:09:34 16.9 مگابایت
ساخت بازی Maze قسمت دوم 00:08:15 14.9 مگابایت
ساخت بازی Maze قسمت سوم 00:06:35 12.3 مگابایت
مرور کلیه کدهای به کار گرفته شده در بازی Maze 00:05:59 11.4 مگابایت
پروژه موز و میمون قسمت اول 00:19:05 34.5 مگابایت
پروژه موز و میمون قسمت دوم (افزودن قابلیت بهترین زمان) 00:13:01 23.5 مگابایت
مرور فصل چهارم 00:01:27 2.30 مگابایت
تمرین پایانی فصل چهارم 00:01:04 1.34 مگابایت
راه حل تمرین پایانی فصل چهارم 00:12:39 23.3 مگابایت
فصل پنجم

نحوه پخش صدا در پروژه های اسکرچ 00:02:36 4.12 مگابایت
نحوه ویرایش فایل های صوتی در زبان برنامه نویسی اسکرچ 00:06:52 11.00 مگابایت
نحوه ضبط صدا در محیط اسکرچ 00:02:49 4.36 مگابایت
آشنایی با نوت های موسیقایی 00:02:13 2.49 مگابایت
استفاده از نوت ها در پروژه های اسکرچ 00:04:51 8.61 مگابایت
چگونه یک ارگ در محیط اسکرچ بسازیم 00:04:20 15.6 مگابایت
نحوه اضافه کردن صدای طبل به پروژه های اسکرچ 00:02:03 4.20 مگابایت
نحوه کم و زیاد کردن صدا در پروژه اسکرچ 00:02:10 3.46 مگابایت
نحوه کاهش دادن تدریجی صدا در اسکرچ 00:02:21 3.92 مگابایت
تنظیم ضرب آهنگ در اسکرچ 00:03:24 5.45 مگابایت
پروژه ساخت یک برنامه موسیقی ساز 00:14:29 23.6 مگابایت
استفاده از میکروفون در پروژه های اسکرچ 00:04:47 9.88 مگابایت
مرور فصل پنجم 00:07:46 11.6 مگابایت
تمرین پایانی فصل پنجم 00:00:31 675 کیلو بایت
راه حل تمرین پایانی فصل پنجم 00:04:01 8.82 مگابایت
فصل ششم

مقدمه ای بر ریاضیات در برنامه نویسی 00:04:46 5.30 مگابایت
جمع کردن دو عدد در زبان برنامه نویسی اسکرچ 00:05:41 8.70 مگابایت
ساخت ماشین حساب در زبان برنامه نویسی اسکرچ 00:09:45 17.4 مگابایت
پروژه نمایش نتیجه مسابقه تیم های استقلال و پرسپولیس 00:07:54 15.5 مگابایت
آشنایی با دستورات and، or و not 00:09:17 14.9 مگابایت
آشنایی با دستور letter of در زبان اسکرچ 00:02:20 3.64 مگابایت
آشنایی با دستور length of در زبان اسکرچ 00:02:03 3.11 مگابایت
آشنایی با دستور mod در زبان اسکرچ 00:03:28 5.34 مگابایت
آشنایی با دستورات floor و ceil در زبان برنامه نویسی اسکرچ 00:01:27 2.22 مگابایت
مرور فصل ششم 00:02:01 3.05 مگابایت
تمرین پایانی فصل ششم 00:01:18 1.56 مگابایت
راه حل تمرین پایانی فصل ششم 00:06:12 13.9 مگابایت
فصل هفتم

پروژه قدم های روح در خانه در زبان اسکرچ 00:07:02 12.2 مگابایت
نحوه خط کشیدن در زبان برنامه نویسی اسکرچ 00:03:54 6.36 مگابایت
تغییر اندازه و رنگ قلم در اسکرچ 00:04:49 2.2 مگابایت
مرور فصل هفتم 00:01:20 2.14 مگابایت
تمرین پایانی فصل هفتم 00:00:30 673 کیلوبایت
راه حل تمرین پایانی فصل هفتم 00:08:21 15.3 مگابایت
فصل هشتم

متد چیست؟ 00:01:12 1.41 مگابایت
پارامتر چیست؟ 00:01:46 2.02 مگابایت
نحوه ساخت متد در زبان برنام نویسی اسکرچ 00:03:21 5.18 مگابایت
نحوه افزودن پارامتر به یک متد 00:03:32 5.61 مگابایت
رشته در برنامه نویسی به چه معنا است 00:01:36 1.87 مگابایت
ساخت پارامتری از جنس رشته در زبان برنامه نویسی اسکرچ 00:02:31 3.75 مگابایت
بولین در برنامه نویسی چیست؟ 00:01:22 1.92 مگابایت
ساخت پارامتری از جنس بولین در زبان برنامه نویسی اسکرچ 00:05:38 8.54 مگابایت
تمرین پایانی فصل هشتم 00:00:45 945 کیلوبایت
راه حل تمرین پایانی فصل هشتم 00:03:06 5.97 مگابایت
فصل نهم

ذخیره سازی اسپرایت ها در محیط اسکرچ 00:05:02 8.30 مگابایت
نحوه استفاده از پروژه های سایر اسکرچرها 00:01:24 3.30 مگابایت
نحوه استفاده از جستجو در سایت اسکرچ 00:00:58 2.59 مگابایت
آموزش نحوه بحث و تبادل نظر در سایت اسکرچ 00:01:38 6.31 مگابایت
سایر منابع آموزشی زبان برنامه نویسی اسکرچ 00:01:14 5.70 مگابایت
ساخت استویو در وب سایت اسکرچ 00:01:46 5.21 مگابایت
سخن پایانی

سخن پایانی  00:01:25 1.78 مگابایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامی مالی
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست