رابط گرافیکی کاربر در جاوا
در دوره آموزش سطح مقدماتی زبان برنامه نویسی Java سعی شد تا مفاهیم تئوریک
و پایه ای زبان برنامه نویسی محبوب جاوا را مورد بررسی قرار داده و خروجی
برنامه های خود را در پنجره Console نرم افزار اکلیپس مشاهده کنیم اما این
در حالی است که بسیاری از کابران کامپیوتر در مواجه با یک نرم افزار یا
اپلیکیشن انتظار دارند تا با پنجره ای مواجه شوند که بدون نیاز به وارد
کردن داده ها در پنجره ای شبیه به Command Line به سادگی بتوانند روی دکمه
ای کلیک کرده، درگ و دراپ کنند، داده های خود را وارد فیلدهای مربوطه کنند و
...
بنابراین برای هرچه کاربردی تر کردن برنامه های جاوای خود نیاز
است تا با چیزی تحت عنوان GUI بیشتر آشنا شویم. به طور کلی منظور از GUI
اصطلاح Graphical User Interface به معنی "رابط گرافیکی کاربر" است. رابط
گرافیکی همان پنجره هایی است که در نرم افزار های مختلف به منظور سهولت
استفاده کاربر در نظر گرفته شده اند.
دوره آموزش GUI در زبان Java
از قابلیت های منحصر به فرد Swing میتوان به شخصی سازی کلاس های این API اشاره کرد. در واقع برنامه نویس بسته به نیاز خود و خصوصیات پروژه ای که روی آن کار می کند به سادگی خواهد توانست رنگ، حاشیه، پس زمینه و بسیاری از ویژگی های کلاس های Swing را اصطلاحاً Customize کند تا بتواند برنامه ای منحصر به فرد طراحی کند.
مقدمه | ||
معرفی | 00:01:16 | 1.96 مگابایت |
فصل اول | ||
آشنایی با مفهوم رابط گرافیکی کاربر یا GUI | 00:03:46 | 2.46 مگابایت |
آشنایی با کلاس JOptionPane در زبان برنامه نویسی جاوا | 00:07:34 | 12.2 مگابایت |
آشنایی با ShowInputDialog در زبان برنامه نویسی جاوا | 00:04:22 | 7.21 مگابایت |
نحوه تبدیل داده های رشته ای به عدد صحیح | 00:04:16 | 7.14 مگابایت |
آشنایی با کلاس JFrame | 00:04:46 | 7.94 مگابایت |
آشنایی با مفهوم Container در زبان برنامه نویسی جاوا | 00:01:44 | 2.92 مگابایت |
آشنایی با JTextField در زبان برنامه نویسی جاوا | 00:04:18 | 7.68 مگابایت |
نحوه ساخت یک دکمه با استفاده از JButton | 00:04:98 | 2.42 مگابایت |
ادامه دوره در دست تالیف است. |