ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق





گوشی های هوشمند با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت و تکامل می باشند و به همین دلیل علاقه مندان همیشه منتظر ارائه محصولاتی جدید و در عین حال بهتر از مدل های قبلی هستند. در این قسمت تصمیم داریم به گوشی های هوشمندی اشاره کنیم که هنوز عرضه نشده اند ولی با توجه به اسناد و مدارک منتشر شده چه به صورت رسمی و چه به صورت شایعات محکم، نسبت به معرفی آنها تقریبا مطمئن هستیم. هرچه به مراسم کنفرانس جهانی موبایل، MWC 2015 که قرار است دوم تا پنجم مارس یعنی 11 تا 14 اسفند در شهر بارسلون برگزار شود نزدیک می شویم، گمانه زنی ها و شایعات زیادی را در وب سایت های مختلف مشاهده می کنیم. در ادامه به معرفی مهمترین مواردی که تا به امروز خبرهای موثقتری از ارائه آنها در سال 2015 شنیده شده، می پردازیم.

1- HTC One M9 Hima

از بین تمامی مدل های موجود در این لیست، اطلاعات موجود در مورد HTC One M9 به نوعی کاملتر است مخصوصا اینکه اچ تی سی زمان دقیق کنفرانس را در مراسم MWC 2015 برای معرفی آن مشخص کرده است. طراحی منحصر به فرد بدنه از جنس فلز و همچنین اسپیکرهای جلویی BoomSound از ویژگی های خاص این محصول است. گفته می شود این گوشی به چیپ ست اسنپدراگون 810 با سه گیگابایت رم، صفحه نمایش 5 اینچ با دقت تصویر فول اچ دی ، دوربین جلویی 4 التراپیکسلی و دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی ، رابط کاربری HTC Sense 7 و اندروید نسخه 5 مجهز خواهد شد.

 

2- Samsung Galaxy S6

برکسی پوشیده نیست که سامسونگ موفقیت های لازم را در مورد فروش گلکسی اس 5 کسب نکرد، بنابراین همه انتظار دارند تا با یک جایگزین کامل تر مواجه شوند. شایعاتی هم وجود دارد که از بدنه فلزی این محصول و صفحه نمایش 5.2 اینچی آن با دقت تصویر Quad HD حکایت دارد. همچنین طبق خبرهای اعلامی از طرف سامسونگ، به احتمال خیلی زیاد در این گوشی از چیپ ست اگزینوس استفاده شود. بهره مندی از حسگر ضربان قلب، حسگر اثر انگشت ، دوربین 16 مگاپیکسلی مجهز به تثبیت کننده نوری تصویر و رابط کاربری TouchWiz متحول شده از دیگر شایعات موجود درباره این گوشی هوشمند است.

 

3- Sony Xperia Z4/Z3S

گوشی سونی اکسپریا Z3 یک محصول نسبتا جدید است که اتفاقا گوشی کارآمد و خوبی هم محسوب می شود اما به نظر می رسد سونی در حال آماده کردن خود برای معرفی یک پرچمدار جدید با به روز رسانی اساسی می باشد. اطلاعات زیادی از گوشی سونی اکسپریا Z4 در دسترس نیست اما از تصاویر بدست آمده می توان به تغییر ظاهر جزئی آن بواسطه جابه جایی محل بلندگوهای جلویی اشاره کرد. همچنین شایعاتی وجود دارد که سونی صفحه نمایش این گوشی را به دقت تصویر Quad HD مجهز خواهد کرد. دیگر موارد شنیده شده هم مربوط به استفاده از اندروید آب نبات چوبی و دوربین های تقویت شده می باشد.

 

4- HTC One M9 Plus

حدس و گمان های زیادی در مورد اچ تی سی وجود دارد مبنی بر اینکه این شرکت قصد دارد بیش از یک دستگاه را با عنوان M9 معرفی کند. در این شایعات خبر از ارائه نسخه بزرگتری از مدل اصلی M9 وجود دارد که به M9 پلاس شهرت یافته است. صحبت ها از یک صفحه نمایش با ابعاد 5.5 اینچی و همچنین استفاده از چیپ ست اسنپدراگون 810 ، 3 گیگابایت حافظه رم و دوربین دوگانه در مورد این گوشی حکایت دارند.

 

5- Samsung Galaxy S Edge

سامسونگ علاوه بر گلکسی اس 6 ، قصد دارد امسال گوشی دیگری را با عنوان Galaxy S Edge و یا شاید هم S6 Edge معرفی کند. شایعه شده این گوشی که در ادامه طراحی خاص ارائه شده برای گوشی نوت اج ظاهر خواهد شد، یک مدل اختصاصی و محدود است که فقط قرار است در برخی از بازار ها عرضه شود. این گوشی طراحی گرد صفحه نمایش را در هر دوطرف با خود به همراه دارد و دیگر محدودیتی برای کاربران چپ دست یا راست دست وجود ندارد. از طرفی کارکردی که برای این لبه ها درنظر گرفته شده همانند نوت اج است و برای اطلاع رسانی ها و برخی موارد مشابه استفاده خواهد شد. همچنین به نظر می رسد سامسونگ از همان ویژگی های سخت افزاری گلکسی اس 6 در این محصول خاص استفاده کند.

 

6- Sony Xperia Z4 Compact / Ultra

سونی در کنار معرفی و عرضه اکسپریا Z4 ، قصد دارد دو محصول دیگر اما با ابعادی متفاوت را از این خانواده معرفی کند. مدل کوچکتر که سونی اکسپریا Z4 کامپکت نام دارد، ظاهرا از ویژگی های خوبی نظیر 3 گیگابایت حافظه رم ، دوربین 20.7 مگاپیکسلی ، 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی ، صفحه نمایش 4.7 اینچی با دقت تصویر فول اچ دی ، باتری 3000 میلی آمپر ساعتی ، پشتیبانی از شبکه LTE با استاندارد Cat 9 و استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 بهره مند خواهد شد. مدل بزرگتر که اکسپریا Z4 Ultra نام دارد به احتمال زیاد از مشخصاتی نظیر صفحه نمایش 6.44 اینچی با دقت تصویر QHD، مقدار 3 گیگابایت حافظه رم ، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی ، باتری پرقدرت 4000 میلی آمپری و قلم مخصوص در آن استفاده شود.

 

7- Huawei Ascend P8

چندی پیش شرکت هوآوی عرضه گوشی Ascend P8 را که قرار است 15 آوریل طی مراسمی ویژه در لندن رونمایی شود را تایید کرد. به غیر از مشخص شدن تاریخ دقیق رونمایی این گوشی، اطلاعات موثق دیگری از آن در دسترس نیست. به احتمال خیلی زیاد هوآوی در این محصول از جدیدترین چیپ ست HiSilicon خودش استفاده کند و پشتیبانی از شبکه 4G LTE هم حتمی خواهد بود. شایعاتی هم شنیده شده که این گوشی به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و همینطور دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی مجهز می شود.

 

8- LG G4

اگر بخواهیم به مدل نمونه اولیه طراحی شده ال جی استناد کنیم، باید گفت LG G4 از طراحی بسیار باریک در حاشیه صفحه نمایش بهره مند خواهد شد. انتظار می رود ابعاد صفحه نمایش این گوشی 5.7 اینچ باشد و به دقت تصویر 3K و یا UHD مجهز شود. همچنین گفته شده در این گوشی قرار است از چیپ ست اسنپدراگون 810 و 4 گیگابایت حافظه رم استفاده شود و علاوه بر آنها، بهبود های خوبی هم در قسمت دوربین و طول عمر باتری اتفاق خواهد افتاد.

 

9- Asus ZenFone 2

کمپانی ایسوس یکی از معدود شرکت هایی بود که در نمایشگاه CES 2015 از گوشی هوشمند جدید خود رونمایی کرد. این محصول جدید از پردازنده اینتل اتم Z3580 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم بهره برده تا بتواند خود را دستگاهی قدرتمند معرفی کند. صفحه نمایش 5.5 اینچی با دقت تصویر فول اچ دی و دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی با عملکردی فوق العاده در شرایط کم نور و همینطور رابط کاربری اختصاصی Zen UI و اندروید نسخه 5 از دیگر ویژگی های خوب این گوشی هوشمند محسوب می شوند. نکته جالبتر، قیمت فوق العاده مناسب این دستگاه با وجود داشتن امکاناتی سطح بالاست به طوریکه گفته می شود شروع قیمت آن از 200 دلار خواهد بود.

 

10- Asus ZenFone Zoom

گوشی های محدودی دربازار وجود دارند که از بزرگ نمایی اپتیکال در دوربین آنها استفاده شده باشد اما ایسوس این قابلیت را به خوبی در یک گوشی همراه به کاربرده است. گوشی Samsung Galaxy K Zoom با مشخصاتی تظیر دوربین 20 مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال 10 برابر و فلاش زنون حرف های زیادی برای گفتن دارد اما هنگام استفاده بیشتر حس یک دوربین عکاسی را به جای یک گوشی هوشمند به شما منتقل می کند. این در صورتی است که ایسوس به خوبی توانسته یک دوربین 13 مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری را در یک بدنه جمع و جور، باریک و زیبا جای دهد. برای کمک به عکاسی بهتر، از سیستم فوکوس خودکار لیزری در این گوشی استفاده شده است. از مشخصات دیگر آن می توان به صفحه نمایش 5.5 اینچی ، رابط کاربری Zen UI و اندروید نسخه 5 اشاره نمود.

 

11- LG G Flex 2

ال جی هم همانند ایسوس در نمایشگاه CES 2015 از یک گوشی جدید رونمایی کرد که عنوان آن LG G Flex 2 بود. این محصول را می توان بعد از نسل قبلی خود، دومین گوشی خمیده ال جی محسوب کرد. گفته می شود ال جی بر اساس بازخورد های دریافت شده نسبت به مدل قبلی، این گوشی جدید را در ابعادی جمع و جورتر و صفحه نمایش 5.5 اینچی از نوع POLED و با دقت تصویر فول اچ دی طراحی کرده است. علاوه بر طراحی خاص، این گوشی از سخت افزار سطح بالایی همچون چیپ ست اسنپدراگون 810، 2 گیگابایت حافظه رم، باتری 3000 میلی آمپر ساعتی و دوربین 13 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار لیزری بهره مند شده است.

 

12- Microsoft RM-1052

مدتی پیش تصویری در فضای مجازی منتشر شد که به استناد آن گفته می شود مایکروسافت در حال کار بر روی مدلی از گوشی لومیا می باشد که قرار است جایگزین مدل مطرح Lumia 1020 شود. همانطور که حتما می دانید Lumia 1020 یکی از بهترین گوشی های معرفی شده با دوربین سطح بالا می باشد و بر اساس این تصویر هم، می توان حدس زد جایگزین آن هم به یک دوربین حرفه ای مجهز شده باشد. گفته می شود شاید این مدل جدید که با اسم رمز RM-1052 معروف شده، مربوط به همان نمونه اولیه لغو شده Nokia McLaren باشد. باید منتظر اطلاعات بیشتری از این گوشی باشیم چون خیلی نمی توان بر اساس فقط یک تصویر درباره آن صحبت کرد.

 

13- Google Project Ara

مطمئنا با تلفن هوشمند ماژولار گوگل که تحت پروژه Ara توسعه یافته آشنایی دارید. محصولی که به کاربران اجازه می دهد تا قطعاتی را در گوشی خود به کار ببرند که واقعا به آن نیاز دارند و یا بهتر است بگوییم گوشی خود را بر اساس شرایط استفاده، تعریف کنند. مثلا کاربری علاقه خاصی به عکاسی دارد و فقط دوربین گوشی برایش مهم است و یا فرد دیگری به صفحه نمایش بزرگتر نیاز دارد. بنابراین صرف هزینه برای امکانات گوشی هدفمندتر خواهد شد. وجود قطعات مختلف و متنوع به خوبی می تواند نیاز کاربران را برای انتخاب پوشش دهد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامی مالی
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست