ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق





مطالب داغ از دنیای موبایل

شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۰۳ ق.ظ

کدام گوشی اندرویدی سریع ترین حافظه داخلی را دارد؟

سرعت فضای ذخیره سازی داخلی گوشی های موبایل یکی از فاکتورهایی است که هنگام بررسی عملکرد ابزارهای موبایل به قدر ارزش و اهمیتی که دارد مورد توجه قرار نمی گیرد. سرعت این حافظه های NAND یکی از مهمترین بایدها برای یک تجربه کاربری روان و بی وقفه و بدون سکته(!) محسوب می شود. برای دستیابی به آن نه تنها عملکرد سخت افزار، که بهینه سازی نرم افزاری نیز ضرورت دارد و از این رو نسخه 4.2 اندروید به بعد شاهد بهبودهایی در این زمینه بود. برای اینکه ببینیم امروزه شرکت های بزرگ صاحب بازار تا چه اندازه به این نیاز توجه نشان داده اند، نتایج تست اپلیکیشن معروف AndroBench که در زمینه سنجش کارایی حافظه صاحب نام است را برای محصولات رده بالای اندرویدی آورده ایم که می توانید در ادامه مطلب ببینید و قضاوت کنید.


در تست سرعت حافظه داخلی، دو معیار اصلی سنجیده می شود؛ یکی سرعت Sequential که در دو حالت خواندن (read) و نوشتن (write) بررسی شده و حالتی است که در آن یک فایل حجیم چون فیلم بر روی گوشی ریخته (Write) و یا از روی آن خوانده می شود. دیگری که اهمیت بالاتری دارد سرعت Random یا تصادفی است که هنگام بروزرسانی اپلیکیشن ها یا اجرا و به کارگیری آنها، Multi-tasking و دیگر فعالیت های معمول گوشی کاربرد داشته و آن هم در دو حالت read و write سنجیده می شود. سرعت Random بالاتر تجربه کاربری نرم تری را فراهم می کند.

تست سرعت گوشی های موبایل

تست سرعت گوشی های موبایل

==============

تازه ترین طرح های گلکسی اس 6 طراحی دوربین و ضخامت متفاوتی را نشان می دهند

پیشتر و در طرح های اولیه ای که از پرچمدار بعدی سامسونگ دیده بودیم، ساختار دوربین اصلی کاملا درون بدنه و بدون بیرون زدگی به نظر می رسید، اما ظاهرا این مساله صحت نداشته و تازه ترین طح های شماتیک گلکسی S6 خلاف آن را نشان می دهند. دوربین بیرون زده از بدنه به زعم بسیاری چیز جالبی نیست و زمانی که دستگاه را از پشت بر روی سطوح می گذاریم یک حالت الاکلنگی به آن می دهد و فریم دور لنز هم می تواند سریع تر آسیب ببیند. طرح های شماتیک منتشر شده همچنین ضخامت گوشی را 6.91 میلی متر عنوان می کنند؛ که خلاف 7.2 میلی متر قبلی است.

این بدنه نازک که به واسطه استفاده از فریم فلزی ممکن شده، می تواند منتهی به باتری کوچکتری نسبت به گلکسی S5 بشود. تا به اینجا می دانیم که ششمین عضو خانواده گلکسی S صفحه نمایشی 5 اینچی از نوع Super AMOLED و با وضوح QHD خواهد داشت، چیپ ست هشت هسته ای و 64 بیتی مرکزی آن Exynos 7420 همراه با پردازنده گرافیکی Mali-T760 بوده، 3 گیگابایت RAM و میان 32 تا 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی دارد و دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب 20 و 5 مگاپیکسلی است. تصور می شود مدل 32 گیگابایتی Galaxy S6 حدود 749 دلار قیمت داشته باشد و مدل های 64 و 128 گیگابایتی هر یک 100 دلاری را از دیگری گرانتر باشند.

طرح جدید برای گلکسی اس 6

طرح جدید برای گلکسی اس 6

 =====================

فون پد 7 گوشی هوشمند ارزان و کارآمد از ایسوس

ایسوس محصولات متعددی در حوزه ابزاهای قابل حمل دارد و در این میان تبلت های این شرکت یکی از محبوب ترین محصولات آن می باشند که از طراحی و امکانات سخت افزاری متعددی برخوردارند و از توانایی پاسخگویی به نیازهای هر گروه از مخاطبان برخوردار هستند. خانواده FonePad یکی از تبلت های پرطرفدار ایسوس است که طراحی زیبای آن و تنوع آن در رنگ مورد توجه مخاطبان با سلیقه های متفاوت قرار گرفته است. FE375CG عضو 7 اینچی این خانواده است که امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار میدهد. FE375CG به یک پردازنده چهار هسته ای Atom اینتل با 2 برابر عملکرد بهتر در پردازش اپلیکیشن های تحت وب، برنامه های گرافیکی و ویرایش مدیا مجهز شده است. همانطور که میدانید یکی از مهمترین نکات در انتخاب یک تبلت مصرف باتری آن است و انتخاب این پردازنده به دلیل مصرف پایین انرژی عمر بیشتر باتری دستگاه کمک میکند و بیش از 11 ساعت نیازی به شارژ کردن آن نخواهد داشت. طراحی بدنه این تلفن هوشمند به صورتی است که برخلاف تبلت های 7 اینچی دیگر به راحتی با یک دست قابل استفاده است و این موضوع سهولت استفاده و دقت در طراحی آن را نشان میدهد.

FE375CG به 1 گیگابایت حافظه و حداکثر 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی مجهز شده است. به علاوه امکان افزودن فضای ذخیره سازی دستگاه به وسیله یک کارت حافظه micro SD تا 64 گیگابایت نیز امکان پذیر است. همچنین یک فضای 5 گیگابایتی در ASUS Web Storage به مدت نامحدود نیز در اختیار کاربر قرار میگیرد و شما میتوانید از هر جا و در هر لحظه به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید. این تلفن هوشمند زیبا به یک نمایشگر 7 اینچی LED با پنل IPS مجهز شده است که از فناوریهای چند لمسی و ضد اثر انگشت نیز پشتیبانی میکند و زاویه دید گسترده و کیفیت تصویر مناسبی را در اختیار کاربر قرار میدهد. FE375CG یک تبلت دو سیم کارته است و از فناوری 3G نیز پشتیبانی میکند به علاوه از فناوریهای صوتی و تصویری انحصاری ایسوس نیز برخوردار است. SonicMaster یک فناوری صوتی سخت افزاری-نرم افزاری است که در کنار اسپیکرهای این دستگاه صدایی با وضوح و کیفیت بالا را تامین میکند و تجربه صوتی بینظیری را به همراه دارد. فناوری Miracast نیز به شما اجازه انتقال فایل های مالتی مدیای 720p را از تبلت FE375CG به تلویزیون و یا نمایشگرهایی با ابعاد بزرگتر را میدهد.

=======================

iOS حاکم بازار آمریکا در فصل پایانی 2014 (اندروید به کنار رفت)

اگر مایلید دلایل ثابت شده بیشتری را در رابطه با میزان فروش و موفقیت آیفون به ویژه در آمریکا ببینید، آخرین آمار ارائه شده پیش روی شماست. براساس آماری که به تازگی توسط موسسه تحقیقاتی Kantar Worldpanel ComTech منتشر شده، iOS موفق شده با اختلاف اندکی در سه ماهه چهارم 2014 و در بازار ایالات متحده از اندروید پیشی گرفته و بر جایگاه نخست تکیه زند. iOS توانسته 47.7 درصد بازار ابزارهای موبایل را در مقابل سهم 47.6 درصدی اندروید به دست آورد، که البته این اختلاف ناچیز بوده و تنها به 0.1 درصد می رسد.

مایکروسافت با ویندوز فون تنها 3.8 درصد را به خود اختصاص داده و BlackBerry نیز به آب باریکه 0.3 درصدی اکتفا نموده است. در طول تعطیلات سال نوی میلادی آیفون پرفروش ترین گوشی موبایل بود و پس از آن سامسونگ گلکسی S5 قرار می گرفت. البته از نگاه کلی و جهانی، اندروید همچنان با سهم 66.1 درصدی در اروپا و 77 درصد در بازار چین، فراگیرترین سیستم عامل موبایل محسوب می شود.

سهم بازار اندروید و ios


فایل لو رفته صفحه نمایش QHD را برای گوشی LG G4 تایید می کند

در رابطه با پرچمدار بعدی شرکت ال جی دو شایعه مختلف وجود دارد؛ یکی که ادعا می کند G4 با صفحه نمایش 3K و وضوح 1620x2880 پیکسلی ارائه می شود و دیگری که از وضوح QHD یا 1440x2560 پیکسل خبر می دهد. تازه ترین شواهد به نفع مورد دوم رای می دهند و ما را درباره QHD مطمئن تر می سازد. این داده ها که از فایل XML درون یک ROM اندروید Lollipop استخراج شده، گوشی LG F500 را با عنوان G4 QHD لیست می کند. این گوشی سه ویرایش S ،K و L دارد که هر کدام با یکی از سه اپراتور اصلی کره جنوبی متناظر خواهد بود.

در این فایل دو گوشی LG F490 یا LG G3 Screen و LG F510  یا LG G Flex 2 نیز دیده می شوند که هر دو با وضوح Full HD نشان داده شده اند و با مشخصات رسمی خود تطابق دارند که همین، احتمال درستی محتوای فایل را افزایش می دهد.

مشخصات گوشی ال جی

مشخصات گوشی ال جی

مشخصات گوشی ال جی

===================

گوشی Saygus V2 تا 320 گیگابایت حافظه داخلی را در اختیار کاربرش قرار می دهد!

آیا می دانستید گوشی موبایلی آن بیرون هست که می تواند تا 320 گیگابایت فضای ذخیره سازی داشته باشد؟ این حجم هوشبر با پشتیبانی از امکان نصب دو حافظه microSD به دست می آید و جالب اینکه علاوه بر اینها، خود گوشی نیز 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی را فراهم می کند. گوشی 600 دلاری V2 محصول شرکت آمریکایی Saygus واقع در ایالت یوتا بوده و اگر چه محصول خیلی تازه ای نیست، اما این ویژگی منحصر به فردش توجه ما را حسابی به خود جلب کرد. با این حساب آن دسته از کاربرانی که عاشق فضایی در حد یک هارددیسک در درون گوشی خود هستند، حسابی رضایتشان جلب خواهد شد.

البته ظاهر Saygus V2 آنقدرها با سلیقه ما جور نیست. در هر حال مشخصات سخت افزاری آن عبارتند از: صفحه نمایش 5 اینچ با وضوح Full HD و شیشه محافظ Gorilla Glass 4، اندروید 4.4.4 کیت کت با قابلیت بوت چندگانه از طریق microSD، دوربین پشت 21 مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر نوری و فلش LED دوگانه همراه با دوربین جلو 13 مگاپیکسلی به فوکوس خودکار و لرزشگیر نوری (این یکی حسابی روی دست HTC Desire EYE بلند شده!)، چیپ ست Snapdragon 801 همراه با 3 گیگابایت RAM، بلندگوهای استریو Harman-Kordon و در انتها ابعاد 67 x 137 x 9.7 میلی متر و باتری قابل تعویض به ظرفیت 3100 میلی آمپر ساعت. یک مورد دیگر، این گوشی تاییدیه استاندارد IPX7 را گرفته و خیال کاربرش را برای استفاده در زیر باران و ورود گرد و غبار راحت می کند.


======================

مایکروسافت، سونی و موتورولا به کلوپ هواداران Snapdragon 810 پیوستند!

شرکت کوالکام که معرف حضورتان است؟ دیروز در کنفرانسی خبری این غول چیپ سازی ابزارهای موبایل با غرور تمام جزئیاتی را در رابطه با دامنه گسترش و فراگیری قدرتمندترین چیپ ست خود یعنی Snapdragon 810 ارائه نمود. پیش از این کنفرانس می دانستیم که گوشی خمیده ال جی G Flex 2 و همچنین Xiaomi Mi Note از این SoC نیرو می گیرند. اکنون اضافه کنید اظهار نظرهای رسمی شرکت های مختلف را در رابطه با کوالکام و قدرتمندترین عضو خانواده Snapdragon.

 

Rick Osterloh، مدیرعامل موتورولا: موتورولا و کوالکام تاریخچه ای طولانی در زمینه همکاری با یکدیگر و به منظور خلق تجربه شگفت انگیز کاربری موبایل دارند. چیپ ست Snapdragon 810 ما را قادر می سازد تا مرزهای خود را گسترش داده و همچنان به جلب رضایت کاربرانمان با مجموعه ای تازه از امکانات ادامه دهیم. Sky Li، معاون مدیر عامل شرکت OPPO: می خواهیم به کاربرانمان لذتبخش ترین تجربه الکترونیک را به لطف تکنولوژی هوشمندانه و طراحی عالی ارائه دهیم. ما برای همکارای با کوالکام برای به کارگیری Snapdragon 810 در محصولات خود بسیار هیجان زده هستیم. Gen Tsuchikawa، معاون مدیر عامل شرکت سونی: مشتریان ما به شکلی پیوسته خواهان عمر باتری بالاتر و تجربه موسیقی و فیلم با کیفیت تری از دستگاه اکسپریا خود هستند. قابلیت های نو Snapdragon 810 ما را به هیجان آورده و چشم انتظار همکاری با کوالکام هستیم. Juha Kokkonen، مایکروسافت: سابقه همکاری طولانی مایکروسافت و کوالکام به هر دو شرکت اجازه داده تا تجربه و تجارتی تحسین بر انگیز را در زمینه تصویر برداری و سرگرمی و به کمک گوشی های لومیا و ویندوزفون ارائه دهند. با چشم انتظار ادامه این همکاری برای عرضه بهترین گوشی خانواده لومیا همراه با چیپ ست Snapdragon 810 هستیم تا تجربه ای غنی از قدرت پردازشی، امکانات مولتی مدیا، گرافیک سطح بالا و ارتباطات بی سیم را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم.

====================

یک ماه دیگر گوشی 5.5 اینچی HTC A55 با صفحه نمایش QHD از راه می رسد! (رقابت دلچسب تر می شود)

زمانی که @evleaks با آن سابقه درخشان در زمینه لو دادن مشخصات دستگاه های موبایل تصمیم به بازنشستگی گرفت، اطمینان حاصل کرد که جانشینی توانمند مسیرش را ادامه خواهد داد. این جانشین که آن را به @upleaks می شناسیم، تا کنون خوب عمل کرده و در موارد بسیاری آنچه افشا نموده رنگ واقعیت گرفته است. برای همین وقتی که @upleaks مشخصات HTC A55 رده بالا را بر روی حساب توییتر خود قرار داد، توجه ما کاملا جلب شد. مشخصات سخت افزاری لو رفته واقعا چشمگیرند. HTC A55 قرار نیست گوشی پرچمدار بعدی شرکت تایوانی باشد، اما بی شک یک محصول رده بالا خواهد بود که به خط تولید سری Desire این شرکت تعلق دارد. صفحه نمایش 5.5 اینچی این گوشی از وضوح Quad HD یا 1440×2560 و تراکم 534 پیکسل بر اینچ بهره برده و در زیر آن چیپ ست 64 بیتی و هشت هسته ای MediaTek MT6795 در حداکثر فرکانس 2 گیگاهرتز پردازش امور را در اختیار دارد.

این چیپ ست قادر است از ویدیو 1080p با نرخ شگفت انگیز 480 فریم بر ثانیه پشتیبانی کند، اما معلوم نیست که HTC آن را در محصولش پیاده سازی نماید. بحث تصویربرداری شد؛ دوربین اصلی به سنسور 20 مگاپیکسلی با فلش LED مجهز شده و دوربین سلفی از سنسور 13 مگاپیکسلی یا 4 مگاپیکسلی UltraPixel برخوردار است. میزان RAM برابر 3 گیگابایت، فضای ذخیره سازی داخلی 32 گیگابایت، ظرفیت باتری کمتر از 3000 میلی آمپر ساعت و نسخه اندروید 5.0 یا بالاتر بوده و دو بلندگوی استریو BoomSound در جلوی آن قرار دارد. جالب تر از تمامی موارد گفته شده اینکه HTC A55 تا پایان این ماه و برای خاورمیانه، اروپا و آسیا عرضه خواهد شد. در آخر گفته می شود این گوشی جانشین HTC Hima_Ace (گونه ای مشتق شده از HTC M9) خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامی مالی
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست