ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق





طنزامروز::صندوق ویژه در آمد نفتی

سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۰۶:۲۳ ب.ظ

طنز/صندوق ویژه در آمد نفتی

 محمد رضا احمدی

  همانگونه که مستحضرید همه مدیران و کارشناسان و غیره دنبال این هستند که بودجه کشور به بحث در آمد نفتی گره نخورد و بدون اتکا به این درآمد بشودامورات را گذراند . حالا با فرض اینکه در آمد های نفتی از بودجه حذف شود ببینیم چه خواهد شد :

صندوق ویژه ایی به جز تمام صندوق های قبلی ایجاد می کنیم تا حساب و کتاب قاطی نشود . سپس روی آن می نویسیم : از دادن پول دستی معذوریم ! حتی به شما دوست عزیز و سایر رفقا (اینو به بقیه هم اعلام کنید) .

از آنجا که هیچکس ول کن معامله نیست و هر روز می خواهد بیاید و مبلغی ازصندوق قرض بگیرد مجبوریم فراتر از یک برگ کاغذ عمل کنیم و جهت اطلاع رسانی به ایشان و روشن سازی افکار عمومی  دست به دامن صدا سیما شویم تا نسبت به این مهم اقدام لازم را مبذول فرمایند.

اما در صدا سیما به ما می گویند که ما وقت نداریم داریم همه رو با همه ادغام می کنیم ! اما ما همانجا ایستادگی کرده و چانه می زنیم.

بالاخره یکی جواب میدهد و اعلام می کند که : " کمبود بودجه داریم گلم ...کف دستی که مو نداره ... اطلاع رسانیش  دیگه چیه ؟ " !

خلاصه در قالب یک طرح مشارکتی  وارد بحث مشارکت در ساخت می شویم.وزیر آموزش و پرورش با خبر شده و اعتراض می کند و می گوید که بودجه برای تبدیل کلاس چند پایه به یک پایه ندارد آن وقت شما رفتی داری با پول نفت سریال علمی - تخیلی می سازی ؟ مجلس اعتراض می کند که مگه ما کجایمان کج است که نتوانیم سریال علمی - تخیلی بسازیم ؟ در این مورد چه کسی مسئول است؟بیاید کمیسیون و جواب بدهد. مجلس وزیر نفت را در این مورد احضار می کند .

وزیر عصبانی می شود و مصاحبه می کند و می گوید : این که نمیشود نفتش راما در بیاوریم و در آمدش را بدهیم برود و آنوقت ما دوباره پاسخگوی بریز و بپاش فلان صندوق باشیم. که می خواهد سریال بسازد . مگر همین سریالهای ترک چشه؟

سازمان بازرسی نیز وارد ماجرا شده اعلام می کند: این چه صندوقی است که همه به آن مراجعه می کنند و همه وام می خواهند اما ما کلا" از آن بی اطلاعیم ؟

بانک مرکزی برای تنویر افکار عمومی اطلاعیه می دهد که : " ما به هیچکس وام خارج از موضوع نمی دهیم . صدا و سیما خودش بودجه دارد و این صندوق وبحث های مالی آن اصولا"  به ما مربوط نیست " .

عده ایی از مردم به بانک ها می روند و می گویند : وام خارج از موضوع  که نمی دهیدلااقل وام موضوع دار بدهید یا  اگر نمی دهید پس  پول نفت ما را نقد پرداخت کنید.

در این میان برنامه اطلاع رسانی مذکور  آماده می شود اما با موضوعات پیش آمده و باتوجه به شرایط همیشه حساس کنونی اعلام می شود که پخش این برنامه به مصلحت

نیست و حداقل 54 مورد اصلاحی دارد از جمله اینکه باید به جای کلمه "صندوق"از عبارت دیگری مثل "انرژی مالی " استفاده شود .(!!)

یک منبع آگاه در نهاد ریاست جمهوری  که می خواهد نامش فاش  نشود می گوید :"اصولا" صدا سیما بودجه جداگانه دارد و در آمدی نیز از محل پخش تبلیغات .. پس

دیگر چرا باید از انرژی مالی ویژه در آمد نفت استفاده کند ؟" .

.... به این ترتیب  ما از خیر پخش برنامه اطلاع رسانی صندوق ویژه در آمد نفتی می گذریم و حتی یک کاغذ هم روی آن نصب نمی کنیم و در راستای خود کفایی

از فردای آنروز به عالم و آدم  وام  بدون بهره و بدون بازگشت می دهیم .

به این ترتیب آب ها برای همیشه از آسیاب می افتد و همه با هم "فاطما گل" میبینیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامی مالی
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست