ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق





مطالب داغ از دنیای موبایل 3

چهارشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۳، ۰۶:۰۹ ب.ظ

گوگل نکسوس 5 با نسخه 5.1 اندروید در تست Geekbench

نسخه 5.1 اندروید یک ورود نیمه رسمی و نامتعارف را حدود یک هفته پیش به دنیای موبایل تجربه کرد. گوگل بدون هیچ گونه اعلان مطبوعاتی، این نسخه را با سری خوش قیمت One وارد هند نموده و اکنون هم آن را سوی فیلیپین فرستاده است. بخش عجیب ماجرا اینجاست که همیشه این دستگاه های سری نکسوس بودند که درگاه ورود نسخه های جدید می شدند و هر نسخه نخستین بار با آنها وارد بازار می شد.

البته جای نگرانی نیست، چرا که ردپای نسخه 5.1 در این سری هم به تازگی یافت شده است. وب سایت اپلیکیشن تست معروف Geekbench اخیرا میزبان پرچمدار قبلی سری نکسوس بوده و البته این بار نه به مانند گذشته، که به نسخه 5.1 بر روی آن دسترسی داشته است. نسخه نصب شده یک نمونه آزمایشی نیست و با توجه به حضور فعلی آن بر روی سری One، چندان زمانی نخواهد برد تا ببینیم گوگل رسما آن را بر روی وب سایت خود و در کنار نسخه های پیشین قرار داده است.


اچ تی سی به طور رسمی تاریخ رونمایی از پرچمدار جدید خود را مشخص کرد (منتظر زمین لزره باشید)

امروز نمایندگی انگلستان کمپانی اچ تی سی از طریق ارسال پیامی در توییتر به طور رسمی تاریخ اول مارس ( 10 اسفند ماه) را برای رونمایی و معرفی گوشی جدید HTC One تعیین کرد که به احتمال خیلی زیاد همان HTC One M9 باشد. این شرکت همچنین از امروز تبلیغات تلویزیونی را برای اعلام این خبر در خلال بازی های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا آغاز کرده است. ماه گذشته بود که اچ تی سی اقدام به صدور دعوت نامه هایی برای کنفرانس جهانی موبایل MWC 2015 در بارسلون نمود که روی آنها تاریخ اول مارس حک شده بود اما دقیقا به موضوع اصلی که قرار است در این مراسم به آن پرداخته شود مثل رونمایی از یک محصول جدید، اشاره ای نکرده بود.

البته به قدری بازار حدس و گمان ها داغ بود که بسیاری از وب سایت ها مدت ها قبل درباره آن به بحث و تبادل نظر مشغول بودند و نیاز به هیچ اعلام رسمی از قبل نبود و انتظار از رونمایی پرچمدار جدید بسیار محتمل بود. بر اساس این شایعات گفته می شود اچ تی سی در گوشی One M9 قرار است از سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون 810 ، صفحه نمایش 5 اینچی با دقت تصویر فول اچ دی ، دوربین اصلی 20.7 مگاپیکسلی و اندروید آب نبات چوبی استفاده کند. حالا برای مشخص شدن دقیق ویژگی های این پرچمدار جدید، باید کمتر از دو هفته دیگر منتظر باشیم.


================================

مدیاتک موفق به فراهم کردن امکان فیلم برداری slow motion با نرخ ۴۸۰ فریم بر ثانیه شد


شرکت مدیاتک در آینده ای نزدیک چیپستی در حد و اندازه های یک غول به تمام معنا به بازار خواهد فرستاد. این چیپست که MT6795 نام دارد از هشت هسته تشکیل شده که فراکانس آن نیز بر روی ۲.۲ گیگاهرتز تنظیم شده و از فناوری big.LITTLE شرکت ARM بهره می گیرد. مدیاتک در خصوص جزئیات هسته های به کار رفته در محصول مورد بحث هنوز سخنی به میان نیاورده است.

این چیپ قدرتمند جدا از مشخصات جالب، امکانات بسیار خوبی نیز دارد که از آن ها می توان به پشتیبانی از نمایشگر های ۲K، نرخ به روز رسانی صفحه نمایش تا ۱۲۰ مگاهرتز و تکنولوژی ClearMotion اشاره کرد؛ اما جالب ترین قابلیت چیپست مذکور، پشتیبانی از ویدئوهای اسلو موشن است.

اینطور به نظر می رسد که چیپست MT6795 از مدیاتک، اولین “سیستم بر روی چیپ” جهان است که می تواند تصاویر را با سرعتی ۱۶ بار آهسته تر فیلم برداری کند. کمپانی نام برده با همکاری BMX دست به ساخت ویدئوی تبلیغاتی جالبی زده که با کیفیت ۱۰۸۰p و ۴۸۰ فریم بر ثانیه به ثبت رسیده و اوج فناوری های مدیاتک را به رخ رقبایش می کشد. به نظر می رسد امسال شاهد رقابت بسیار هیجان انگیز مدیاتک، کوالکام اسنپدراگون ۸۱۰ و اگزینوس های ۱۴ نانومتری باشیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامی مالی
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست