ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق





نسل جدید تراشه‌‌های اسنپدراگون ۴۰۰ و ۶۰۰

پنجشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۴۰ ق.ظ

امروز کوالکام نسل جدید تراشه‌های سری اسنپدراگون ۴۰۰ و ۶۰۰ خود را برای استفاده در تبلت‌ها و گوشی‌های‌هوشمند میان رده معرفی کرد. برای مثال می‌توان به گوشی‌های‌هوشمند لومیا ۷۳۰، ۸۳۰ و ۱۳۲۰ اشاره کرد که از نسل پیشین تراشه‌های اسنپدراگون ۴۰۰ استفاده می‌کنند.

کوالکام چهار تراشه‌ی جدید را معرفی کرده که دو تراشه از خانواده‌ی اسنپدراگون ۴۰۰ و دو تراشه‌ی دیگر از خانواده‌ی اسنپدراگون ۶۰۰ است. اسنپدراگون ۴۲۵ و اسنپدراگون ۴۱۵ هر دو از وجود هشت هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 405 بهره می‌برند. از جمله‌ی قابلیت‌های تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۲۵ می‌توان به دو برابر شدن سرعت آپلود و دانلود در شبکه‌های LTE اشاره کرد که حاصل بهره‌گیری از مودم X8 LTE است. همچنین بهره‌گیری از دو پردازشکر تصویر در این تراشه امکان تعبیه سنسورهایی تا رزولوشن ۲۱ مگاپیکسل را در این محصولات به ارمغان آورده است. تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۱۵ نیز به لطفا استفاده از مودم X5 LTE امکان دریافت و ارسال اطلاعات با نرخ ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه را برای کاربران به ارمغان آورده است. انتظار می‌رود ابزار‌های مبتنی بر این تراشه‌ها از میانه‌های سال ۲۰۱۵ میلادی روانه‌ی بازار شوند.

دو تراشه‌ی جدید دیگر از سری اسنپدراگون ۶۰۰ بوده و اسنپدراگون ۶۱۸ و ۶۲۰ نام گرفته‌اند. کوالکام این تراشه‌ها را با بهره‌گیری از هشت هسته‌ی پردازشی Cortex-A72 تولید کرده است. این دو تراشه نیز ۶۴ بیتی هستند. کوالکام در این تراشه‌ها از وجود مودم X8 LTE بهره گرفته است. با استفاده از این مودم ارتباطی می‌توان سرعت دانلود و آپلود ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را به دست آورد. تراشه‌های جدید سری ۶۰۰ شماری از قابلیت‌های تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۰۰ را برای گوشی‌های‌هوشمند به ارمغان آورده که از جمله‌ی آن می‌توان به پشتیبانی از ضبط و پخش ویدئوهای 4k، دو پردازشگر تصویر و دیکدر سخت‌افزاری HEVC اشاره کرد. ضمنا باید به فناوری QuickCharge نیز اشاره کرد که از این پس راهی گوشی‌های‌ میان‌رده خواهد شد.

همانطور که گفتیم انتظار می‌رود این تراشه‌ها در میانه‌های سال ۲۰۱۵ میلادی در قالب تبلت‌ها و گوشی‌های‌هوشمند میان‌رده روانه‌ی بازار خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامی مالی
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست