ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق





بعد از اینکه دایرکت ایکس 12 معرفی و در اختیار قرار گرفت ، به نظر می رسد مشخصات و ویژگی های آن باعث شگفتی بسیاری مخصوصا توسعه دهندگان نرم افزار شده است. اخیرا یکی از توسعه دهندگان کمپانی Stardock به نام Brad Wardell پیامی را از طریق حساب توییتر خود منتشر کرده که در آن به اختلاف عملکرد چشمگیر و همچنین برتری های DirectX 12 نسبت به DirectX 11 اشاره کرده است. وی در این پیام عنوان کرده که تستی را بر روی پردازنده های گرافیکی جدید به همراه پردازنده های مرکزی 8 هسته ای انجام داده که نتیجه آن 120 فریم بر ثانیه برای DirectX 12 و فقط 13 فریم برای DirectX 11 حاصل شد.

 

دایرکت ایکس 12

آقای Wardell همچنین در وب لاگ خود به برخی تفاوت های قابل توجه دیگر هم اشاره کرده است. وی عنوان کرده که دایرکت ایکس 11 تمامی دستورات را فقط از طریق یک مسیر به پردازنده گرافیکی منتقل می کرده که در دایرکت ایکس 12 این مکانیسم به عملکرد موازی تغییر یافته است. در این حالت با توجه به تعداد هسته های پردازنده مرکزی، سرعت انتقال چند برابر شده، یعنی در پردازنده 8 هسته ای ، سرعت تقریبا 8 برابر افزایش می یابد. مورد مهم دیگر در مورد این رابط کاربردی برنامه نویسی مربوط به بهره مندی از کارایی سخت افزاری سیستم می شود. سیستم مورد استفاده توسط Wardell شامل پردازنده اینتل Core i7 5960X و کارت گرافیک Radeon R9 290X بود که از لحاظ عملکرد در سطح بالایی قرار دارد. این سیستم در تست انجام شده برای توسعه دهندگان با استفاده از DirectX 9 حداکثر به 8000 بچ دست یافت و این درحالیست که با استفاده از دایرکت ایکس 12 و یا منتل این عدد به حداکثر 100 هزار بچ رسید. تعداد بچ ها در واقع مقدار اطلاعاتی که می توان در یک صفحه نمایش و در فریمی خاص قرار داد را مشخص می کنند. هرچه این بچ ها بیشتر باشند ، صحنه شلوغ تر و پیچیده تر می شود و تصویر خروجی به واقعیت نزدیکتر است. مورد بعدی به عملکرد دایرکت ایکس 12 هنگام پیکریندی چند کارت گرافیک مربوط می شود. در این حالت سیستم به نحوی مدیریت می شود که انگار یک کارت گرافیک واحد ولی قدرتمند در سیستم ایفای نقش می کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامی مالی
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست