۱۵ بنای تاریخی اروپا که هیچگاه اجازه ورود به آنها را نمی یابید
مت امیت، یک عکاس بریتانیایی است که سه سال از عمر خود را صرف عکاسی از ساختمان های متروکه، کارخانه های فراموش شده، کتابخانه های مخروبه و تأسیسات صنعتی بلا استفاده در اروپا کرده است.
در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با ۱۵ ساختمان عجیبی که هیچگاه اجازه ورود به داخلشان را نمی یابید آشنا شوید.
مت می گوید، این عکس ها تاریخ را در خود دارند. وی به عنوان نمونه به تأسیسات تولید موتور جت اشاره می کند: «این کارخانه مخروبه، بیشترین تعداد از موتورهای جت های جنگنده انگلستان را در سال های اخیر تولید کرده است و عناوینی چون تورنادو، بمب افکن Vulcan، Typhoon Eurofighter و Concord را در کارخانه خود دارد.
امیت در این ماجراجویی به بلژیک، لوکزامبورگ، فرانسه و انگلستان سفر کرده و از ۶۰ تا ۷۰ منقطه مختلف در این کشورها عکس گرفته است. او در یک جامعه هنری متشکل از ۱۰۰۰ عکاس عضویت دارد که از این مناطق متروکه مراقبت می کنند تا مبادا مورد هجوم خرابکاران و گرافیتی دوستان قرار گیرند و نسل های آینده نیز شانس دیدن آنها را داشته باشند.
و در واقع نکته ای که در این تجربه جالب نهفته هم همین است: عکاسی برای آیندگان. او می گوید: از نظر من، اهمیت چنین بناهایی به مراتب بیشتر از میراث هایی چون اهرام مصر است. دیگران هیچگاه به این ساختمان های متروکه به چشم جاذبه های توریستی نگاه نمی کنند اما باید بدانند که جوی کاملا متفاوت در این بناها حکم فرماست.
نیروگاه های برق، محیط های صنعتی وسیعی هستند که به خاطر سکوت مطلقی که در آنها حکم فرماست مورد توجه امیت قرار گرفته اند.

دکمه هایی که روی این میز کنترل مشاهده می کنید در ساختمانی پیدا شدند که برای تست موتورهای توربینی مورد استفاده قرار می گرفت

همه عکس های امیت به سایت های صنعتی مربوط نمی شوند. او می گوید عکس هایی مانند این که از آشپزخانه مزرعه ای در لوکزامبورگ گرفته شده نسبت به مابقی تصاویر طرفداران بیشتری دارند.

فضای داخلی تأسیسات ملی توربین گازی در انگلستان که نمونه های اولیه موتورهای جت در داخل آن طراحی و ساخته می شده است.

این مدرسه قدیمی در بلژیک، یکی از بناهایی است که دیگر وجود خارجی ندارد و به همین خاطر است که امیت می گوید این تصاویر را برای آیندگان ثبت می کند: تا ساختمان ها و تأنسیساتی که روزی نابود خواهند شد را ببینند.

نازل جت و دیواره فشار در یکی از اتاق های تست تأسیسات ملی توربین گازی. امیت می گوید این همان جایی است که موتورها در ارتفاعات و سرعت های شبیه سازی شده تست می شدند.
- ۹۳/۱۲/۰۷