ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق





مطالب داغ از دنیای PC - 9 اسفند ماه

شنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۸:۴۸ ق.ظ

نسل بعدی پردازنده‌های اتم اینتل با نام‌های x3, x5 و X7 عرضه می‌شوند

پردازنده‌های اتم اینتل که هدف از عرضه‌ی آن‌ها، تبلت‌ها، تلفن‌های هوشمند و ابزارهای پرتابل کم مصرف هستند، قرار است با نام گذاری جدید و قدرت و بازده‌ی بالاتر روانه‌ی بازار شوند.

قصد خرید گوشی هوشمند جدیدی را دارید و در حال بررسی چند مدل مختلف هستید؟ قابلیت‌های فنی، طراحی ظاهری و قیمت آن‌ها را بررسی می‌کنید تا به گزینه مورد نظر خود برسید ولی در همان ابتدای کار متوجه می‌شوید که محصول مورد نظر شما از پردازنده اتم اینتل استفاده می‌کند و شما هیچ دیدی نسبت به قدرت عملکردی این پردازنده ندارید پس به سراغ مدل بعدی می‌روید. حالا اینتل برای راحتی شما راه حل جدیدی اندیشیده است.

اینتل سیستم نام‌گذاری ساده‌ای برای پردازنده‌های اتم خود ندارد و برای بسیاری از افراد تشخیص قابلیت‌های این پردازنده‌ها از روی نام آن‌ها دشوار است. حالا به نظر می‌رسد که خود این شرکت نیز این موضوع را به خوبی درک کرده است. شرکت اینتل قصد دارد تا در سیستم نام‌گذاری پردازنده‌های اتم خود از الگوی نام‌گذاری پردازنده‌های  Core خود استفاده کند. نسل بعدی سی‌پی‌یوهای اتم اینتل در 3 سطح به بازار عرضه خواهند شد. این 3 سطح به صورت  x3 (خوب)، x5 (بهتر) و x7 (بهترین)  به بازار عرضه خواهند شد.

پردازنده اتم x3 قدرت پایه‌ای مورد نیاز گوشی‌های هوشمند و فبلت‌ها را تامین خواهد کرد. اتم x5 دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتر برای کاربرانی که خواهان قدرت بیشتری در استفاده از ابزار هوشمند خود هستند و پردازنده اینتل x7 که برای محصولات پرچم‌دار عرضه خواهد شد و دارای بالاترین قدرت پردازشی و عملکردی در سری اتم اینتل است. با استفاده از این نظام نام‌گذاری بدون تردید خریداران راحت‌تر می‌توانند تبلت یا گوشی هوشمند خود را انتخاب کنند.

همان‌طور که در تصویر کاور مقاله نیز مشاهده می‌کنید شرکت اینتل سه سطح از پردازنده‌های خود را به سه هدف مختلف عرضه می‌کند. پردازنده‌های اتم x برای محصولاتی که حمل‌ونقل آن‌ها اهمیت زیادی دارد، پردازنده‌های Core m برای محصولاتی که به ترکیبی از قدرت در عملکرد و سهولت حمل‌ونقل نیاز دارند و در نهایت پردازنده Core i برای مواقعی که به بالاترین توان پردازشی نیاز است، عرضه می‌شوند. 

بدون تردید این خبر خوبی برای کسانی خواهد بود که به محض دیدن نام پردازنده اتم از خواندن سایر ویژگی‌های محصول خودداری کرده و به سراغ محصول بعدی می‌روند چرا که حالا می‌توانند دید نسبی از قدرت پردازشی محصولی که از پردازنده اتم اینتل بهره می‌برد، داشته باشند. آیا تجربه استفاده از ابزارهای هوشمند مجهز به پردازنده اتم اینتل داشته‌اید؟

====================================

پاداش جدید گوگل به کارشناسان امنیتی

گوگل از مدت‌ها پیش، با پاداشی قابل قبول به استقبال کسانی که موفق به کشف باگ در این سیستم شوند، می‌رود. اما هر چه بیشتر از این ماجرا می‌گذرد، پیدا کردن نقاط ضعف آن سخت‌تر می‌شود. به همین دلیل این کمپانی، برنامه‌ی پاداش خود را برای کارشناسان امنیتی تغییر داده است؛ یعنی این دسته افراد به تعداد باگ‌هایی که گزارش می‌دهند، پاداش دریافت خواهند کرد.

یکی از راه‌هایی که می‌توان باگ‌ها و نواقص سیستم‌عامل خود را شناسایی کنید آن است که کدهای آن را در اختیار کارشناسان و متخصصان این زمینه قرار دهید تا آن‌ها به کمک تجربه‌ی چندین و چند ساله‌ی خود، کوچک‌ترین ایرادات را به شما گوش‌زد کنند. این دقیقا همان کاری است که گوگل با سیستم عامل کروم خود انجام داد و هرساله در کنفرانس ویژه‌ای، کارشناسان امنیتی را دعوت کرده تا در ازای تلاش‌های آنان در شناسایی باگ‌ها مبلغی را به عنوان پاداش دریافت کنند.

حال گوگل تصمیم دارد که روال را تا حدودی تغییر دهد. تاکنون کسانی که قصد شرکت در این کنفرانس را داشتند، باید باگ‌های شناسایی شده را در ماه مارس ثبت می‌کردند، برای شرکت در کنفرانس ثبت نام می‌کردند و اگر همه چیز بر طبق روال پیش می‌رفت، پاداش خود را دریافت می‌کردند. اما گوگل به تازگی امکان انجام تمامی این کارها به صورت از راه دور و در تمامی ماه‌های سال را فراهم ساخته است. از این پس هریک از کارشناسان امنیتی که با ایرادی در سیستم عامل کروم رو به رو می‌شود، می‌تواند با ثبت آن باگ در برنامه‌ی پاداش برای حفره های گوگل یا VRP، بدون نیاز به هیچ کار اضافی دیگر، انتظار دریافت پاداش خود را داشته باشد. منطق پشت این ایده کاملاً روشن است: محدود ساختن زمان رونمایی باگ‌ها باعث می‌شود تا کارشناسان امنیتی به طمع پاداش، باگ‌های خود را بازگو نکنند و در نتیجه کاربران در این دوره دچار آن باگ‌ها شوند.

برای ترغیب هرچه بیشتر کارشناسان امنیتی، گوگل مقدار حداکثر پاداش برای هر فرد را به بی‌نهایت تغییر داده است؛ به این معنی که دیگر سقفی برای این افراد وجود ندارد و هرکس می‌تواند برای هر یک از باگ‌هایی که شناسایی کند پاداش دریافت کند.

======================

رندر شگفت انگیز موتور گرافیکی Unreal 4.7 از شاخ و برگ درختان (یک قدم تا واقعیت!)

امروز هم با گشت و گذار در فضای مجازی به مطلبی در همین راستا برخورد کردیم که از قدرت موتور گرافیکی Unreal 4.7 در رندر فوق العاده زیبا و نزدیک به واقعیت شاخ و برگ های درختان حکایت دارد. تصاویر منتشر شده در این مطلب به لطف بهره مندی از موتور گرافیکی قدرتمند نام برده شده به خوبی رندر زیبای برگ ها و شاخه های درختان ، پشتیبانی از بافت HDR ، ویرایش انیمیشن داخلی و بسیاری از بهینه سازی ها و بهبود ها را نسبت به نسل قبلی به نمایش گذاشته اند.

 

مدل جدید سایه زنی به کار گرفته شده در مورد شاخ و برگ ها این امکان را فراهم کرده تا نور از لابه لای برگ ها ، چمن زار ها و حتی دیگر اجسام به کار گرفته شده عبور کند و این بسیار نزدیم به آنچیزی است که در واقعیت مشاهده می شود. همچنین نور منتشر شده از طرف مقابل یک سطح به صورت یک نور انتقال یافته در سمت سایه دار شده به چشم می خورد. این سیستم شاخ و برگ برای پشتیبانی از محیط های بسیار بزرگ و وسیع به خوبی بهینه شده است. بنابراین در بازی های نسل آینده باید منتظر مناظری بسیار واقعی تر از آنچه در حال حاضر وجود دارد، باشیم. در ادامه می توانید دو تصویر مربوط به این رندر زیبا را مشاهده کنید.

موتور گرافیکی Unreal

موتور گرافیکی Unreal

=======================

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامی مالی
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست