گلکسی S6 با قیمت ۱۰۰۰ دلار
وقتی گجتی ساخته می شود که در آن از آخرین سخت افزارهای موجود بهره گرفته شده و بر روی بدنه اش نمایشگری با لبه های خمیده قرار دارد و کاربرش می تواند دنیایی از قابلیت های جدید را تجربه نماید، مسلماً هزینه های تولید و بر چسب قیمتی که برای آن در نظر گرفته می شود ارزان نخواهد بود.
در همین راستا وب سایت ArsTechnica که مدعی است به دو کهکشانی جدید سامسونگ یعنی گلکسی S6 و S6 اج دسترسی داشته و در مورد آنها اطلاعات زیادی دارد در گزارشی می نویسد قیمت رده بالاترین مدل این دو محصول در حدود ۱۰۰۰ دلار باشد.
ArsTechnica آورده که نسخه ی ۱۲۸ گیگابایتی گلکسی S6 اج ۱۰۴۹ یورو (۱۱۹۱ دلار) قیمت خواهد داشت، در حالیکه همین نسخه از S6 استاندارد قیمتش برابر با ۹۴۹ یورو (۱۰۷۷ دلار) خواهد بود.
نسخه ی استاندارد (گلکسی S6 معمولی) با حافظه های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی هم به ترتیب قیمتش به ۷۴۹ یورو (۸۵۰ دلار) و ۸۴۹ یورو (۹۶۴ دلار) خواهد رسید و دیگر نسخه های اج از نظر فضای ذخیره سازی نیز تفاوت قیمتی ۱۰۰ دلاری را شامل می شوند.
ناگفته نماند پیش بینی قیمت یک محصول مانند تلفن های هوشمند گلکسی سامسونگ کار بسیار دشوار و پیچیده ای است، زیرا قیمت می تواند بر حسب منطقه ی عرضه و مالیات در نظر گرفته شده در آن منطقه دچار تغییراتی شود. اما با وجود این تفاسیر از دید کارشناسان پیش بینی قیمت ۸۴۹ یورویی برای نسخه ی ۳۲ گیگابایتی S6 اج با توجه به تکنولوژی ساخت آن و توانایی ها و سخت افزارهایش تا حدی منطقی به نظر می رسد.
منبع یاد شده در گزارش خود همچنین یادآور گشته که سامسونگ به خاطر مواجه با دشواری هایی که در پروسه ی تولید نمایشگرهای خمیده وجود دارد، طبق انتظارات تعداد کمتری S6 اج را تولید خواهد کرد و بر اساس اطلاعات رسیده یک سوم گلکسی S6 های ساخته شده از این نوع نمایشگر بهره مند خواهند گشت یا در واقع پسوند اج را یدک خواهند کشید.
جزئیات سیاست کره ای ها در رابطه با نحوه ی ارائه ی دو نسخه از یک پرچمدار هنوز دقیقاً مشخص نیست و کسی نمی داند عاقبت این سیاست چه خواهد بود، شاید نتیجه اش همانند S5 به گزارشی ناخوشایند از موجودی باقی مانده در انبارها ختم شود و یا شاید همانند نکسوس ۶ گوگل، اهالی سامسونگ نیز با تقاضاهای انبوه و کسری موجودی روبرو شوند.
تیم بازاریابی چشم بادامی ها تمرکز اصلی خودش را در روزهای پیش از معرفی محصول نهایی بیشتر معطوف نسخه ی دارای نمایشگر خمیده کرده، در همین حین آنها از پتانسیل اپراتورهای مخابراتی و حجم انبوه کاربرانشان نیز بهره گرفته اند تا جنجال رسانه ای بیشتری پدید آورده و همه ی حواس ها را معطوف خود نمایند. ولی باید دید بازاری که گفته می شود طی سه ماهه ی پایانی ۲۰۱۴ تنها ۱۱ درصد سودش به چندین تولید کننده اندرویدی تعلق یافته با آمدن یک پرچمدار تازه می تواند تغییر رویه دهد و یا خیر.
نظر شما چیست و فکر می کنید سامسونگ با اتخاذ چنین سیاستی در رابطه با قیمت گذاری گلکسی S6 و عرضه ی آن در دو نسخه چقدر می تواند شانس موفقیت داشته باشد؟
- ۹۳/۱۲/۰۹