ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق





کارت گرافیک Titan X انویدیا

شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۰۸ ق.ظ

اکنون مشخصات کامل این کارت منتشر شده است که در جدول زیر می‌توان آن را با کارتهای همرده مقایسه کرد:

مشخصات فنی کارت تایتان ایکس

همانطور که می بینید این کارت گرافیک بر پایه‌ی تراشه‌ی کامل نسل ماکسوِل با نام GM200 طراحی شده و قدرت تمام عیار این نسل را بعد از مدت‌ها انتظار به نمایش خواهد گذاشت. تاکنون تمام کارت‌های گرافیکی سری 9XX از اِنویدیا بر پایه‌ی تراشه‌ی کوچکتر GM204 تولید شده‌اند که ۲۰۴۸ واحد پردازشی سایه‌زن داشت، اما GM200 دارای بیشترین تعداد این واحدها یعنی 3072 واحد کامل است.

عرض باند حافظه‌ی این کارت هم از ۲۵۶ بیت در کارتهای گرافیک جیفورس ۹۸۰ و ۹۷۰ به ۳۸۴ بیت در تایتان ایکس ارتقا پیدا کرده که در کنار تراشه‌های حافظه‌ی GDDR5 با فرکانس ۷ گیگابیت بر ثانیه می تواند در کل پهنای باند شگفت انگیز ۳۱۷ گیگابایت بر ثانیه را رقم بزند که قطعا برای کسانی که در رزولوشن‌های QHD و 4K بازی می‌کنند خبر خوبی به حساب می‌آید. رونمایی از تایتان ایکس

این کارت از نظر مشخصات ظاهری و مدل خنک کننده تقریبا مشابه‌ی کارت‌های قبلی سری تایتان است اما با تغییرات کوچکی که در اینجا و آنجا می توان دید و البته تغییری که در پوشش نیکلی خنک کننده‌ی آن ایجاد شده است. در زیر فن کارت می توان یک لامپ LED سبز رنگ زیبا را دید و در طرف دیگر کارت هم لوگوی بزرگ TITAN که با نور سفید رنگ روشن شده ‌است.

======================

انویدیا هم کد منبع شتاب دهنده گرافیکی PhysX را به صورت رایگان عرضه می کند

همانطورکه طی خبر های قبلی مشخص شد، در جریان برگزاری کنفرانس GDC 2015 دو شرکت Epic Games و Unity ‌اعلام کردند که موتور های گرافیکی Unreal 4 و Unity 5 را به همراه کد منبع کامل آنها به صورت کاملا رایگان در اختیار علاقه مندان و توسعه دهندگان قرار می دهند. حالا بعد از این دو شرکت نوبت به انویدیا رسیده تا با اعلام رایگان بودن کد منبع PhysX ، به جمع گروه های پیش گام در جهت کمک تخصصی بهتر و در عین حال جامع تر به توسعه دهندگان بازی بپیوندد. در این حرکت انویدیا کد منبع کامل PhysX 3.3.3 را که شامل کدهای سیستم پارچه و لباس (cloth) و تخریب و انفجار (destroction) در GitHub می باشد، برای همه کاربران مخصوصا توسعه دهندگان عرضه نموده است.

به نظر می رسد به دلیل مرتبط بودن برخی از کدهای PhysX با موتور گرافیکی Unreal 4 ، انویدیا اقدام به انجام این کار کرده است. چند سالی می شود که انویدیا PhysX از اجزاء فیزیک اصلی و جدایی ناپذیر بازی های مبتنی بر موتور گرافیکی Unreal می باشد. اما انویدیا فقط پیاده سازی PhysX مربوط به بخش CPU را به صورت رایگان در اختیار قرار داده و برای بخش مربوط به پردازنده های گرافیکی، که یک اهرم نفوذ اختصاصی و انحصاری برای هسته های کودای این شرکت و تکنولوژی محاسباتی آن محسوب می شود، این کار را انجام نداده است. این موضوع نشان می دهد که هنوز موارد بیشتری وجود دارند تا به رایگان در اختیار توسعه دهندگان قرار بگیرند. نکته جالب دیگری که باید به آن اشاره شود این است که انویدیا قصد دارد PhysX SDK را علاوه بر ویندوز بر روی پلتفرم های دیگر مثل OS X ، لینوکس و اندروید توسعه دهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامی مالی
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست