ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق





تولید اسنپدراگون 820 توسط سامسونگ

سه شنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۶:۰۳ ب.ظ


sd1

حدود یک ماه قبل زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال تولید پردازنده‌های کوالکام توسط سامسونگ شنیده شد و به شایعات تا آنجا دامن زده شد که احتمال خریداری سهام کوالکام توسط غول کره‌ای مطرح شد. شایعات قبلی درست یا غلط به دست فراموشی سپرده شدند، اما این بار تا حدودی قضیه جدی‌تر شده است و ظاهرا در روند همکاری سامسونگ و کوالکام شاهد تحول‌های بزرگی خواهیم بود. در ادامه با ما باشید.

ساعاتی قبل موضوع تولید پردازنده‌های نسل بعد کوالکام با نام اسنپدراگون 820 در فضای مجازی به شکلی گسترده‌تر پیچید و ظاهرا کوالکام برای خطوط تولید عظیم سامسونگ خوابهایی را دیده است!

کوالکام تا قبل از این به صورت سنتی با تولیدکننده‌ی تایوانی برای تولید پردازنده‌های خود همکاری می‌کرد که ظاهرا باید خودمان را برای تغییراتی در این بخش آماده کنیم و این شرکت در سیاست‌های بلند مدت خود تغییراتی را اعمال کرده است.

Exynos-and-Snapdragon-AH

سامسونگ در حال حاضر اولین و تنها تولیدکننده‌ی پردازنده‌های ARM در جهان است که محصولات خود را بر پایه‌ی 14 نانومتری تولید می‌کند، در حالیکه TSMC همچنان در حال تولید چیپ‌های 20 نانومتریست و این موضوع تا حد زیادی برای کوالکام گران تمام شده است.

با وجود اینکه هنوز میزان تفاوت‌های دقیقی در بین 14 نانو‌متری‌ها با 20 نانومتری‌ها مشخص نشده، اما تا حدودی می‌توان به این موضوع پی برد که راندمان کاری نسبتا بهتری را در بخش‌های مختلف به ارمغان می‌آورند.

پردازنده‌ی اسنپدراگون 820 تا سال آینده‌ی میلادی عرضه نخواهد شد و ظاهرا کوالکام این چیپ قدرتمند را برای پرچمدارهای 2016 در نظر گرفته است، هرچند که در زمان معرفی خبر از عرضه در نیمه‌ی دوم سال 2015 داده شد. اکنون اخبار زیادی پیرامون این شرکت وجود دارند که حاکی از آن است که احتمال تولید اسنپدراگون 820 توسط سامسونگ شدیدا تقویت شده و کوالکام نهایت سعی خود را بکار گرفته تا سامسونگ را راضی به بازگشت به سمت پردازنده‌های این شرکت کند.

qualcomm-820-100570793-orig

تولیدکننده‌ی کره‌ای در آخرین مدل از سری گلکسی، برای اولین بار کوالکام را به صورت کامل کنار گذاشت و به نوعی به این شرکت اعلام کرد که با مشکلات ایجاد شده برای اسنپدراگون810 بیش از این اوضاع خود را نابسامان نخواهد کرد و کوالکامی‌ها باید سریعتر فکری به حال این وضعیت کنند.

در حال حاضر تولیدکنندگان بزرگی مانند سونی و HTC پرچمدارهای خود را با آخرین مدل از پردازنده‌های کوالکام عرضه می‌کنند، اما این وضعیت آنچیزی نیست که این شرکت انتظارش را دارد و مسلما از دست دادن سهم بزرگی از بازار اندرویدی‌ها در گلکسی اس6 ضربه‌ی بزرگی را بر پیکره‌ی کوالکامی‌ها وارد ساخته است.

در حال حاضر سامسونگ برای شرکت‌های زیادی پردازنده‌ تولید می‌کند که از جمله‌ی بزرگترین آنها باید به اپل اشاره کرد و در صورت نهایی شدن تولید پردازنده‌های کوالکام توسط سامسونگ، باید انتظار سرازیر شدن سودهای هنگفت‌تری به سمت جیب‌های این شرکت را داشته باشیم.

qualcomm-logo-640x347

اما در سوی مقابل انتشار این خبر و احتمال جدایی کوالکام از TSMC به عنوان تولیدکننده‌ی کنونی پردازنده‌های این شرکت، ضربه‌ی بزرگی به TSMC وارد خواهد شد و باید دید که واکنش آنها نسبت به نزدیکی بیش از پیش کوالکام به سامسونگ چه خواهد بود.

هنوز هیچکدام از مقامات بلندپایه‌ی سامسونگ و کوالکام نسبت به این موضوع واکنش قاطعانه‌ای را نشان نداده‌اند و سکوت آنها تا حدودی به شایعات منتشر شده پیرامون همکاری این دو شرکت در آینده‌ای نزدیک دامن زده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامی مالی
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست