ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق





Exynos_Chip_Wide

اکنون سامسونگ وقتی به تست های منتشر شده از چیپست اختصاصی خود نگاه می‌کند، بدون شک گرمای مشعل برترین بودن در دستانش بیشتر حس می‌شود. سامسونگ در سال 2015 برای پرچمداران خود یعنی گلکسی اس 6 و اس 6 به گونه ای آتشین شروع کرد که شرکت هایی با سابقه بسیار بیشتر زمانی که معماری big.LITTLE را بازی اعدادی قلمداد کرده، روزی چنین ایگزینوسی را تصور نمی‌کردند. خدنگ را به یاد دارید؟ هسته های اختصاصی سامسونگ به نام Mongoose یا همان خدنگ بزودی قرار است درصد مالکیت سامسونگ بر چیپست اختصاصی خودش را به بالاترین حد ممکن برسانند.

قرار است چیپست های تولیدی سامسونگ یک قدم به جلوتر برود تا قدرت سامسونگ را بیشتر از گذشته به رخ رقبا بکشند.  Exynos 7420 با تکنولوژی سامسونگ به ارمغان آمده اند اما هنوز از استاندارد های Cortex A57 و Cortex A53 برای دو خوشه خود بهره می‌برد. در سیلیکن جدید تحت کدنیم Mongoose سامسونگ برنامه ریزی کرده است تا معماری جدیدی را برای تولید چیپست ایگزینوس بهره ببرد. بدین صورت که نتیجه برای Exynos 7420 مانندی در تست های تک هسته ای می‌تواند 45 درصد بهتر از آمار و ارقام کنونی باشد. مطمئن هستیم Mongoose به صورت 64 بیتی تولید خواهد شد و از قواعد ARMv8 با فرکانسی در حدود 2.3GHz متشکل شده است. تکنولوژی کلی پردازنده 14nm FinFET خواهد بود و از این جهت تغییری را نسبت به Exynos 7420 نخواهد دید.

gsmarena_001

به عبارت دیگر، سامسونگ، کاملا راه درستی را انتخاب کرده است اما به شدت در معرض خطر همانند اتفاقات Qualcomm Snapdragon 810 قرار دارد. در این مورد برای شما توضیح خواهد داد که چرا در معرض خطر قرار دارد ولی جالب است بدانید یکی دیگر از شایعه جالب در مورد تراشه های آینده سامسونگ، اگزینوس M1 است که ظاهرا نخستین تراشه با هسته خدنگ خواهد بود. این امر می تواند یک گام هیجان انگیز رو به جلو برای تکنولوژی تلفن همراه باشد. هنوز هیچ صحبتی در مورد پردازش گرافیکی به میان نیامده است اما با این حال اگر خدنگی معرفی شود، صنعت هایی بزرگ چون AMD، ARM، مدیاتک، تگزاس اینسترومنتز و Qualcomm دچار یک بحران محاسباتی خواهند شد که شاید حتی مستلزم تغییر نقشه راهبردی آن ها شود. 
samsung_exynos_chip_feature-585x341
به احتمال زیاد سامسونگ در S7 از این پردازنده های اختصاصی خود استفاده خواهد کرد زیرا در منابعی بیان شده است که سامسونگ این تکنولوژی را خلق کرده است اما حداقل تا 9 الی 12 ماه آینده به سراغ تولید انبوه آن می‌رود. اکنون میخواهم خودم توضیحی داشته باشم؛ پروژه های بسیار زیادی شکل خواهد کرد و قبل از رونمایی گسترده مسلما تست های زیادی را سپری خواهد کرد اما باز هم زمانی که به رونمایی رسمی و عرضه محصول به دست کاربر می‌رسید مشکلات آن نمایان تر می‌شود. سامسونگ زمانی که تصمیم گرفت به صورت جدی big.LITTLE را وارد اسمارت فون هایش کند، گلکسی اس 4 یک حالت مظلوم به خود گرفت زیرا دقیقا همانند اسنپدراگون 810 داغ می‌کرد و چه بسا لگ های زیادی را کاربر تجربه کرد. حتی شما برای دیدن یک ویدیو نیز مجبور بودید با پیغام هایی مبنی بر تعویض هسته ها رو به رو شوید اما سامسونگ باز هم آن ها را توسعه داد و حتی در اسمارت فون های بعدی نیز شاهد شک و تردید بودیم زیرا نسخه اسنپ همیشه وجود داشت اما گذشت و به گلکسی اس 6 رسیدیم؛ پردازنده ایگزینوس 7420 اکنون به عنوان بی رقیب ترین پردازنده به حساب می‌آید. سامسونگ می‌دانست برای 64 بیتی شدن big.LITTLE را  لازم دارد پس از همان موقع ناامید نشد اما در عوض کوالکام همانند سامسونگ در اولین تجربه گسترده big.LITTLE با شکست رو به رو نشد بلکه موفق نیز عمل نکرد. هسته های اختصاصی خواهند امد اما این امکان وجود دارد که در همان اوایل مشکلاتی نظیر همین گرمای زیاد داشته باشند اما این جرقه خورده است بدون شک گلکسی اس n امی خواهد امد که باز هم پرچم این شرکت را  با هسته های اختصاصی بالا ببرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامی مالی
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست