رقابت تسلا مدل S P85D با دوج چارجر Helllcat
تسلا سال گذشته با معرفی نمونهی دو موتورهی مدل S، نشان داد که حرفهای زیادی برای گفتن دارد، چراکه این خودرو قادر است در کمتر از 3.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. یکی از قابلیتهای جالب این خودرو علاوه بر شتاب بالای آن، ارائهی بروزرسانیهای نرمافزاری برای این خودرو است که قابلیتهای جالب توجهی را به مدل S تسلا اضافه میکند. از جملهی این قابلیتها که در ویدیو نیز میتوان دید، امکان افزایش ارتفاع خودرو در مکانهای خاصی است که خودرو با یادگیری لوازم بالا بردن ارتفاع در مکانهای خاص، این کار را بصورت خودکار با نزدیک شدن به محل مورد نظر انجام میدهد. در کنار این قابلیت باید به ویژگیهای دیگری اشاره کرد که رفته رفته به این خودرو اضافه شده است. کارشناسان Motor Trend برای سنجش سرعت و شتاب این خودروی الکتریکی، آن را در برابر غول 707 اسب بخاری قرار دادهاند که قدرت آن را میتوان از بدنهی عظلانی آن دید. دوج چارجر Hellcat دارای پیشرانهای 707 اسب بخاری است که نشان از قدرت بالای این خودرو دارد. همانطور که در این ویدیو نیز مشاهده میکنید، تسلا موفق میشود در پایان مسیر 400 متری برندهی این رقابت شود، اما در صورتی که طول مسیر مسابقه بیش از 400 متر بود، قطعا دوج تسلا را شکست میداد. هرچند تسلا شتاب بالایی دارد، اما به اندازهی کافی سریع نیست.
آئودی فناوری چراغ های ماتریسی را با لیزر ترکیب می کند
فناوری چراغهای ماتریسی مورد استفاده در خودروهای آئودی، برای ممانعت از ایجاد مشکل برای رانندهای است که از مقابل به خودرو نزدیک میشود. همانطور که میدانید در طول شب و در اثر روشن کردن چراغهای جلو، رانندهی خودروهایی که از جلو نزدیک میشوند، با مشکل انعکاس نور روبرو میشوند. آئودی برای حل این مشکل، فناوری چراغهای ماتریسی را معرفی کرده است. در این فناوری الایدیهایی درون شبکهی ماتریسی قرار میگیرند و در زمان روشن بودن، بصورت هوشمند در صورت تشخیص نزدیک شدن خودرو از مقابل، لامپهایی را که نور آن به سمت خودروی مقابل تابیده میشود، خاموش کرده و تنها لامپهایی را که مسیر روبرویی را روشن میکنند، در این حالت نگه میدارد.
حال آئودی در نظر دارد تا الایدی را با لیزر جایگزین کند. نور لیزر در مقایسه با الایدی بسیار قویتر است و در مسیر مسقیمتری نیز میتابد. اما استفاده از لیزر به جای لامپهای الایدی به معنای یک تعویض ساده نیست، چراکه آئودی تغییراتی نیز در ساختار این فناوری ایجاد خواهد کرد. براساس اطلاعات ارائه شده، آینههای کوچکی در داخل هر شبکهی ماتریس قرار خواهد گرفت که در صورت نیاز، سوی انتشار نور لیزر را تغییر خواهد داد. همچنین زمانی که خودرو با سرعت پایینی حرکت کند، منطقهی وسیعتری در جلوی خودرو روشن خواهد بود، اما در زمان حرکت در بزرگراه با سرعت بالا، منطقهی روشن شده باریکتر خواهد شد. این فناوری تجربهی بهتری را در زمان رانندگی در اختیار رانندگان خودروهای آئودی قرار خواهد داد.
- ۹۴/۰۲/۱۵