ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق





پردازنده 14 نانومتری AMD Zen چقدر قوی تر از سری FX است؟ (AMD نسل قبلی خود را آتش می زند!)

پردازنده های 14 نانومتری Zen که قرار است به عنوان نسل جدید پردازنده های سطح بالای ای ام دی وارد بازار شوند، از معماری مشابه برای قدرت بخشیدن به سری FX استفاده خواهند کرد که البته با سوکت جدید AM4 در اختیار کاربران قرار می گیرند. پردازنده های نسل جدید سری A در اوایل سال 2016 روانه بازار می شوند و فروش آنها به نمایندگان و فروشگاههایی آنلاین معتبر کمی زودتر از عرضه رسمی آغاز می شود. هسته های پردازشی Zen می توانند قدرت بسیار بالاتری نسبت به هسته های Excavator ارائه دهند و این افزایش کارایی به واسطه بهره گیری از فناوری مولتی تریدینگ همزمان (Simultaneous Multithreading) امکان پذیر می شود. فناوری چند رشته ای همزمان در حقیقت نمونه مشابه فناوری Hyper Threading در پردازنده های اینتل به شمار می رود. کمپانی AMD در نسل جدید خود قادر به ارائه پردازنده های چهار و هشت هسته ای با فناوری ساخت 14 نانومتری خواهد بود و در نمونه 8 هسته ای به ازای هر هسته می تواند 512 کیلوبایت کش L2 را ارائه دهد.

همچنین شانزده مگابایت حافظه نهان L3 به صورت دو کلاستر 8 مگابایتی به ازای هر چهار هسته پردازشی در دسترس کاربران خواهد بود. طراحی هسته های Zen تا حدودی شبیه به طراحی هسته های Stars در پردازنده های سری Phenom است، اما AMD می تواند در نسل جدید خود به میزان 40 درصد کارایی بیشتر را در اختیار کاربران قرار دهد. همانطور که می دانید و پیش از این نیز در وب سایت سخت افزار اعلام گردیده بود، ای ام دی قصد تولید پردازنده های سری FX را ندارد و برنامه خود را روی APU ها متمرکز کرده است. در نتیجه با ترکیب قدرت پردازشی سری FX و پردازنده مجتمع گرافیکی سری APU، موفق به تولید پردازنده های جدیدی گردید که امکان پشتیبانی از حافظه های رم DDR3 و DDR4 را فراهم می آورد. همچنین برای نصب کارت گرافیک می توانید از اسلات های نسل سوم PCI استفاده کنید که می تواند پهنای باند بالای کارت های امروزی را به خوبی منتقل کند. راهبرد جدید AMD بر اساس تمرکز کمتر روی تولید پردازنده های سطح پایین و چیپ ست برای تبلت و اسمارت فون خواهد بود و محصولات جدید این شرکت تنها برای سیستم های گیمینگ و دیتاسنتر ها تولید می شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامی مالی
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست