ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق





چیپ ست های موبایل با مدیاتک Helio X20 وارد قلمرو ده هسته ای ها می شوند

شرکت تایوانی مدیاتک که برای SoC های ویژه دستگاه های اندرویدی اش کاملا شناخته شده است، به تازگی و طی رویدادی که برای شرکای تجاری خود برگزار نموده، از چیپ ست پرچمدار و رده بالای بعدی خود پرده برداشت. این چیپ ست که به Helio X20 (MT6797) شناخته می شود، پردازنده های موبایل را به قلمرو ده هسته ای ها وارد می سازد. چهار هسته از ده هسته پردازشی به Cortex-A53 های 1.4 گیگاهرتزی تعلق دارد که برای پردازش های معمول و سبک در نظر گرفته شده اند. چهار هسته دیگر مشتمل بر همان Cortex-A53 بوده که در فرکانس 2.0 گیگاهرتز و برای حجم پردازشی میانه و سنگین وارد عمل می شوند و دو هسته آخر هم به دو Cortex-A72 در فرکانس 2.5 گیگاهرتز تعلق دارد تا نهایت توان محاسباتی را در اختیار سیستم عامل و اپلیکیشن ها قرار گیرد.

این SoC با فرآیند ساخت نسبتا قدیمی 20 نانومتری تولید می شود و برای گرافیک سه بعدی از حضور پردازنده Mali-T880 MP4 در فرکانس 700 مگاهرتز بهره می برد. پردازنده تصویری MT6797 می تواند دوربین هایی با وضوح 25 مگاپیکسل را پشتیبانی نموده و با فناوری Native3D 2.0 برای ثبت عکس های سه بعدی همراه شده است. یکی از معایب پرچمدار مدیاتک ناتوانی آن در پشتیبانی از RAM های LPDDR4 بوده و اینکه همچنان به LPDDR3 تا فرکانس 993 مگاهرتز چسبیده، در حالی که کوالکام و سامسونگ مدتی است به نسل چهارم حافظه های DDR کم مصرف مهاجرت نموده اند. از اینها که بگذریم، به نظر می رسد چیپ ست مدیاتک توان پردازشی بسیار خوبی را به نسبت قیمت به شدت رقابتی خود ارائه دهد، چیزی که برای سازندگان چینی اهمیت بسیار دارد. آنطور که اعلام شده تولید انبوه SoC جدید در تابستان امسال آغاز شده و نخستین گوشی های مبتنی بر آن تا پیش از پایان سال جاری میلادی از راه می رسند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامی مالی
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست