ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق





بسیاری از کاربران قادر به خرید گوشی‌های هوشمند پرچمدار نیستند و به همین دلیل سراغ گوشی‌ها و فبلت‌های میان‌رده می‌روند. در این راهنمای خرید قصد داریم بهترین گزینه‌های میان رده با قیمت ۶۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان را معرفی کنیم.

کی از پرطرفدارترین بخش بازار گوشی‌های هوشمند، میان رده‌ها یا میان قیمت‌ها هستند. کمپانی‌های مختلف نیز این موضوع را به خوبی درک کرده‌اند و گوشی‌های هوشمند مناسبی که می‌تواند نیاز‌های مختلف افراد را به خوبی برطرف کند، عرضه می‌کنند. ممکن است در این ماه قصد خرید گوشی هوشمندی از دسته میان رده را داشته باشید، در گزارش حاضر بهترین‌ گوشی‌ها و فبلت‌های میان‌رده را برای انتخاب راحت‌تر شما گردآوری کرده‌ایم.

راستش را بخواهید معرفی بهترین گوشی‌های هوشمند میان رده کاری دشوار است و همانطور که مطلع هستید در این بازه‌ی قیمتی محصولات متنوعی در بازار یافت می‌شوند. اما ما نهایت تلاش خود را کرده‌ایم تا گوشی‌هایی را از برند‌های مختلف، با قیمت‌های متنوع و در سبک‌های گوناگون معرفی کنیم تا کار شما هنگام انتخاب آسان شود. قطعا این سری از محصولات نیز با توجه به محدوده‌ی قیمتی خود و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهند ارزش خرید بالایی دارند.

دستگاه‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند هیچ ترتیب و اولویتی در انتخاب آن‌ها دخیل نیست، اما در بخش توضیحات هر دستگاه سعی داریم تا آن تلفن را با دیگر گوشی‌های لیست مقایسه کنیم و نقاط ضعف و قوت‌اش را بیشتر جلوه دهیم. بنابراین مقایسه مشخصات فنی و توضیحات تکنیکی را به ما بسپارید و بر اساس سلیقه، ظاهر دستگاه، مشخصات مورد نیاز، گوشی دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

چند توصیه و نکته در زمان خرید گوشی‌های هوشمند میان رده:

۱. بعضی اوقات بهترین تلفن میان رده، پرچمدار سال گذشته‌ی شرکت‌ها است، چرا که شرکت‌ها عموما پشتیبانی خوبی از پرچمداران خود دارند و این محصولات از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند.

 ۲. گوشی‌های هوشمند میان رده در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند. بنابراین سعی کنید ابعاد عرض و طول دستگاهی که انتخاب می‌کنید با سایز دست‌های شما متناسب باشد و راحت در دست قرار گیرد. به عبارت دیگر خودش دست بودن گوشی هوشمند اهمیت زیادی در کار با دستگاه دارد.

۳. خوشبختانه در بین گوشی‌های میان رده از حق انتخاب بهتری برای کیفیت صفحه نمایش برخورداریم. کیفیت و وضوح صفحه نمایش یکی از تاثیر گذارترین بخش‌های مورد استفاده شما از یک گوشی موبایل هوشمند است. بنابراین اگر زیاد به صفحه نمایش دستگاه برای مطالعه، پیام دادن، بازی کردن و موارد دیگر خیره می‌شوید، کیفیت نمایشگر دستگاه اهمیت زیادی پیدا می‌کند. معمولا در بین گوشی‌های میان رده این لیست کیفیت صفحه نمایش دستگاه‌ها HD یا Full HD است که هر دو رزولوشن برای یک گوشی هوشمند مناسب است، اما سعی کنید با توجه به ترجیح خود انتخاب کنید.

۴. به ابعاد و وزن دستگاه حتما توجه خاص داشته باشید. اگر گوشی با وزن زیاد بخرید بعد از مدتی سنگینی آن موجب نارضایتی شما می‌شود. بنابراین ابعاد و ضخامتی مناسب نیز به خوش دستی دستگاه کمک بسیار می‌کند.

۵. یکی دیگر از چالش‌هایی که زمان خرید گوشی‌های هوشمند با آن رو به رو هستید، بخش دوربین دستگاه است. اگر دوربین از اهمیت بسیار زیادی در انتخاب شما برخوردار است، بهترین دوربین را می‌توانید با خرید لومیا ۱۰۲۰ یا لومیا ۹۳۰ نوکیا، گلکسی اس ۶ سامسونگ، جی ۴ ال‌جی یا اکسپریا زد ۳ پلاس سونی در اختیار داشته باشید. با این‌حال دستگاه‌های دیگری که در کنار سخت‌افزار خوب، دوربین مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهند نیز در لیست قرار داده‌ایم.

۶. حتما سعی کنید قبل از انتخاب دستگاه، آن را از نزدیک در دست بگیرید و موردی را انتخاب کنید که نزدیکی بیشتری با سلیقه و ترجیح شما دارد.

۷. توجه داشته باشید که قیمت هر کدام از گوشی‌های هوشمند در لیست بر اساس مشخصات آن دستگاه گفته شده است. برای مثال اگر در مشخصات یک گوشی هوشمند مقدار حافظه ۳۲ گیگابایت یا پشتیبانی از دو سیم کارت ذکر شده، قیمت متناسب با همین نسخه است. ممکن است نسخه‌های دیگر از آن گوشی با حافظه ذخیره سازی کمتر یا بیشتر قیمت پایین یا بالاتری داشته باشند.

آنر 6 هوآوی

Honor-6 

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : ۱۳۰  گرم
  • پردازنده: HiSilicon Kirin 920 Chipset Octa-core CPU
  • صفحه نمایش: سایز صفحه نمایش: ۵ اینچ - دارای رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰ - تراکم پیکسلی: ۴۴۵ پیکسل
  • حافظه: حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت - حافظه رم ۳۰۷۲ مگابایت - Micro SD
  • دوربین:۱۳ مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: ۳۱۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۳۹.۶ در ۶۹.۷ در ۷.۵ میلی‌متر

کمپانی هوآوی سال گذشته گوشی Honor 6 را با مشخصات و قیمتی بسیار خوب معرفی کرده است. پردازنده هشت هسته‌ای و حافظه رم سه گیگابایتی اجرای کاملا روان اندروید را براش شما تضمین می‌کند. نمایشگر این دستگاه ۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، تصاویر، ویدیو‌ها و متون بسیار شفاف و واضح را نشان می‌دهد. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی دستگاه عکس‌های بسیار خوبی تهیه می‌کند و ضخامت آنر ۶ تا جای ممکن کم شده است. مانند بسیاری  از دستگاه‌های هوشمند دیگر هوآوی، این گوشی هوشمند نیز در ایران قیمتی بسیار خوب دارد. یکی از بهترین انتخاب‌ها در رده گوشی‌های نزدیک یک میلیون تومان، همین دستگاه خوش ساخت هوآوی است و با اینکه جزو محصولات سری آنر به شمار می‌رود ولی می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد. طراحی زیبا با بدنه‌ی شیشه‌ای و از همه مهتر رم ۳ گیگابایتی باعث می‌شود آنر ۶ یکی از بهترین‌های لیست ما باشد.

قیمت ۸۲۸/۰۰۰ تومان

آنر 4X هوآوی

a9ec344bce64e1b691fb7980fe8ec0e1 XL 

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: دو سیم کارته - وزن : ۱۶۵ گرم
  • پردازنده: Qualcomm MSM8226 Snapdragon 410 Chipset Quad-core Cortex-A53 CPU یا HiSilicon Kirin 620 Chipset Quad Core
  • صفحه نمایش: از نوع IPS - سایز صفحه نمایش: ۵.۵ اینچ - دارای رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰- تراکم پیکسلی: ۲۶۷ پیکسل بر اینچ
  • حافظه:حافظه داخلی ۸۱۹۲ مگابایت - حافظه رم ۲۰۴۸ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۱۳ مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4.2 Kitkat
  • باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۸.۷ در ۷۷.۲ در ۱۵۲.۹ میلی‌متر

این گوشی در واقع اولین تلفن هوشمند ۶۴ بیتی شرکت هوآوی است که از پردازنده ۴ هسته‌ای با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز Snapdragon 410 ساخت کوالکوام قدرت گرفته است. این گوشی اگرچه نسبت به آنر ۶ ضعیف تر به نظر می‌رسد ولی با توجه به قیمت خود و همچنین طراحی زیبا سعی کرده گزینه‌ی مناسبی باشد. آنر ۶ در کنار پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای خود از ۲ گیگابایت رم، ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS LCD بهره می‌برد و در رنگ‌های مشکی، سفید و طلایی به فروش می‌رسد. البته باید اشاره کنیم آنر ۴ ایکس دارای دو نسخه‌ی متفاوت است که مدل معرفی شده توسط ما که در ایران نیز به فروش می‌رسد به پردازنده‌ی HiSilicon Kirin 620 هوآوی مجهز شده است و تفاوت چندانی با نمونه مشابه اسنپدراگون ندارد. نکته قابل توجه درباره آنر 4 ایکس باتری ۳۰۰۰  میلی آمپر ساعتی آن است که گفته شده در حالت مصرف روزانه تا ۳ روزشارژدهی دارد.

قیمت ۶۹۸/۰۰۰ تومان

موتو جی موتورولا (نسل دوم - ۲۰۱۴)

moto-g-2014مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی:یک سیم کارته - وزن : ۱۴۹ گرم
  • پردازنده: Qualcomm MSM8226 Snapdragon 400 Chipset Quad-core Cortex-A7 CPU
  • صفحه نمایش: از نوع IPS - سایز صفحه نمایش: ۵ اینچ - دارای رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰- تراکم پیکسلی: ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
  • حافظه:حافظه داخلی ۸۱۹۲ مگابایت - حافظه رم ۱۰۲۴ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۸ مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 5.0 Lollipop
  • باتری: ۲۰۷۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۴۱.۵ در ۷۰.۷ در ۱۱ میلی‌متر

موتورولا پس از موفقیت نسل اول موتو جی در سال گذشته، تصمیم گرفته نماینده‌ای شایسته در بخش گوشی‌های میان رده داشته باشد. موتو جی نسل دوم از مشخصات سخت‌افزاری و طراحی بدنه‌ی بسیار عالی بهره می‌برد که آن را تبدیل به یکی از بهترین گوشی‌های میان رده بازار می‌کند. شما با استفاده از این دستگاه حس یک کالای بی ارزش و ارزان را احساس نخواهید کرد و موتورولا بار دیگر توانسته توان طراحی خود را نشان دهد. صفحه نمایش و دوربین با کیفیت و بهره بردن از آخرین نسخه اندروید برای مدتی طولانی از مزیت‌های دیگر این دستگاه به شمار می‌رود. البته این دستگاه نیز نقص‌های خود را دارد که می‌توان برای مثال به طول عمر باتری نامناسب و فوکوس دشوار دوربین آن اشاره کرد. ولی به هر حال با یک محصول از موتورولا روبرو هستیم که شاید طرفداران وطنی آن در مقابل برندهای دیگر زیاد نباشد اما می‌توان به آن امید داشت. ضمن اینکه بروزرسانی‌های جدید برای آن عرضه خواهد شد.

قیمت ۷۳۳٫۰۰۰ تومان

پی 8 لایت هوآوی

1c68dbb60bbe0eb94eebf0e03e404bf5 XL

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: دو سیم کارته - وزن : ۱۳۱ گرم
  • پردازنده: HiSilicon Kirin 620 Chipset - از نوع ۶۴ بیتی
  • صفحه نمایش: از نوع IPS - سایز صفحه نمایش: ۵ اینچ - دارای رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ - تراکم پیکسلی: ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
  • حافظه:حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت - حافظه رم ۲۰۴۸ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۱۳ مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 5.0 Lollipop
  • باتری: ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۷.۷ × ۷۰.۶ × ۱۴۳ میلی‌متر

هوآوی طی یک رویداد اختصاصی پرچمدار جدید خود را در سال جاری با نام P8 معرفی کرد که در کنار از دو نسخه‌ی دیگر به نام‌های P8 Max و P8 Lite نیز پرده برداشت. پی 8 لایت نمونه‌ی ضعیف‌تر این پرچمدار به شمار می‌رود که می‌تواند با توجه به قیمت و مشخصات فنی خود که مکمل طراحی زیبای سری پی 8 است، در بین میان‌رده‌ها گزینه‌ی مناسبی برای خرید باشد. استفاده از یک پردازنده‌ی ۶۴ بیتی ساخت هوآوی در کنار ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسلی سبب شده با توجه به نمایشگر ۵ اینچی، پی 8 لایت نیز مشخصاتی شبیه بسیاری از گوشی‌های میان‌رده داشته باشد. البته این گوشی از دو سیم کارت و شبکه پرسرعت نسل چهارم نیز پشتیبانی می‌کند و در کنار اندروید ۵ آب نبات چوبی باعث شده آنهایی که به طراحی گوشی اهمیت می‌دهند سراغ پی 8 لایت بروند. در ساخت این گوشی از پلاستیک استفاده شده است.

قیمت ۷۷۸٫۰۰۰ تومان

اسند P7 هوآوی

huawei-ascend-p7

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : ۱۲۴ گرم
  • پردازنده: HiSilicon Kirin 910T Chipset Quad-core Cotex-A9 CPU
  • صفحه نمایش: از نوع IPS LCD - سایز صفحه نمایش: ۵ اینچ - دارای رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ - تراکم پیکسلی: ۴۴۱ پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت - حافظه رم ۲۰۴۸ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۱۳ مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۳۹.۸ در ۶۸.۸ در ۶.۵ میلی‌متر

اگر سامسونگ را بعنوان یک کمپانی با عرضه مدل‌های بسیار زیاد و متنوع می‌شناسند، هوآوی به عرضه گوشی‌های هوشمندی با قیمتی بسیار مقرون به صرفه شهرت دارد. پرچم‌دار هوآوی، اسند P7، یک گوشی هوشمند عالی است که مشخصات یک پرچم‌دار ۲۰۱۴ را در قالب قیمتی فوق‌العاده رقابتی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. اگر سبک طراحی هوآوی اسند P7 را دوست دارید و با پردازنده نسبتا ضعیف آن نسبت به رقبا مشکلی ندارید، این گوشی هوشمند هیچ کمبودی ندارد و قادر است تمام نیاز‌های شما از یک موبایل هوشمند را برطرف کند. دوربین پشتی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلویی ۸ مگاپیکسل، رم ۲ گیگابایت و صفحه نمایش full HD و قیمت مناسب از جمله نقاط قوت این دستگاه به حساب می‌آیند.

قیمت ۷۹۸/۰۰۰ تومان

گلکسی A3 سامسونگ

samsung galaxy A3 front and

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: دو سیم کارته - وزن : ۱۱۰  گرم
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 410 Chipset - از نوع 64 بیتی
  • صفحه نمایش: نگی لمسی با سایز 4.5 اینچ و رزولوشن ۹۶۰ × ۵۴۰ دارای تراکم ۲۴۵ پیکسل بر هر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت - حافظه رم ۱۰۲۴ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۸ مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: ۱۹۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۶.۹ در ۶۵.۵ در ۱۳۰  میلی‌متر

 کمپانی سامسونگ از گوشی گلکسی آلفا بود که عزم خود را جزم کرد تا بالاخره از فلز در گوشی‌های خود استفاده کند و در کنار یک طراحی زیبا بتواند کیفیت ساخت محصولاتش را افزایش دهد. همین مسئله سبب شد تا خیلی زود این غول کره‌ای با توجه به استقبال صورت گرفته، طراحی خود را به بلوغ برساند و گوشی‌های سری A شامل گلکسی A3، A5 و A7 را معرفی کند. این سه محصول نه تنها تمام فلزی هستند بلکه بازار قشر جوان را هدف قرار داده‌اند و به نظر می‌رسد با توجه به آمار فروش توانسته‌اند خوب عمل کنند. گلکسی آ 3 را باید در واقع نسخه‌ی ابتدایی این سه محصول بدانیم که نسبت به دو گوشی دیگر کوچکتر و ضعیف‌تر است. گوشی‌های سری A سامسونگ از بدنه‌ی فلزی، پردازنده‌ی ۶۴بیتی و دوربین سلفی قدرتمند بهره می‌برند و گلکسی آ 3 نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر قصد خرید یک گوشی میان‌رده‌ی خوش قیمت با طراحی زیبا و بدنه‌ی فلزی که می‌تواند مورد پسند خانم‌ها نیز باشد را دارید، گلکسی A3 سامسونگ که در سه رنگ طلایی، سفید و مشکی به فروش می رسد را فراموش نکنید.

قیمت ۷۱۳/۰۰۰ تومان

گلکسی A5 سامسونگ

Galaxy-A5

مشخصات فنی: 

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : ۱۲۳ گرم
  • پردازنده: Qualcomm MSM8916 Snapdragon 410 Chipset Quad-core Cortex-A53 CPU
  • صفحه نمایش: از نوع Super AMOLED - سایز صفحه نمایش: ۵ اینچ - دارای رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰- تراکم پیکسلی: ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت - حافظه رم ۲۰۴۸  مگابایت
  • دوربین: ۱۳ مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: ۲۳۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۳۹.۳ در ۶۹.۷ در ۶.۷ میلی‌متر

گلکسی A5 یکی از جدید‌ترین گوشی‌های سامسونگ است. سامسونگ پس از اینکه استقبال زیاد از تولید گوشی‌های هوشمند فلزی گلکسی آلفا را مشاهده کرد، دو گوشی دیگر A5 و A3 را با فریم فلزی معرفی کرد. گوشی‌های فلزی سامسونگ از ضخامت بسیار کمی برخوردارند و وزن آن‌ها نیز بسیار مناسب و سبک به نظر می‌رسد. تفاوتی که گلکسی A5 با گلکسی آلفا دارد به پنج مورد مهم باز می‌گردد. گلکسی A5 از آلفا سنگین‌تر است، پردازنده متفاوتی دارد، نمایشگر آن ۰.۳ اینچ بزرگتر است، دوربین آن یک مگاپیکسل بیشتر است و در نهایت باتری قوی‌تری دارد. بهر حال گلکسی آ 5 را باید یک میان‌رده‌ی شایسته بدانیم که با توجه به قیمت، کیفیت ساخت و طراحی و امکانات آن ارزش خرید زیادی دارد.

قیمت ۹۹۸/۰۰۰ تومان

ال جی مگنا

magna 1

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: دو سیم کارته - وزن : ۱۳۷ گرم
  • پردازنده: Mediatek MT6582 Chipset Quad Core - از نوع 32 بیتی
  • صفحه نمایش: از نوع IPS - با سایز ۵ اینچ و رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ دارای تراکم ۲۹۴ پیکسل بر هر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی ۸۱۹۲ مگابایت - حافظه رم ۱۰۲۴ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۸ مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 5.0 Lollipop
  • باتری: ۲۵۴۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۳۹.۷ در ۶۹.۹ در ۱۰.۲ میلی‌متر

بدون شک باید گوشی ال‌جی مگنا را جایگزین اصلی جی 3 بیت این کمپانی کره‌ای بدانیم که از نظر مشخصات فنی شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. اما مگنا با نمایشگری منحنی به شعاع ۳۰۰۰ میلی‌متر طوری طراحی شده است که به راحتی در دست قرار گیرد. همچنین، دوربین جلوی ۵ مگا پیکسلی مگنا این گوشی هوشمند را برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی و گرفتن عکس‌های سلفی به ابزاری مناسب تبدیل می‌کند. فناوری لمس In-cell که برای گوشی مگنا در نظر گرفته شده برای حساسیت بهتر و پاسخ لمس مستقیم، تصاویر را به محل لمس دست نزدیکتر کرده است. این گوشی یک میان‌رده‌ی جذاب از ال‌جی است که بهتر بود رم ۲ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی برای آن در نظر گرفته می‌شد تا در کنار یک طراحی جذاب و زیبا، نگرانی بابت کندی دستگاه احساس نشود.

قیمت ۶۱۳/۰۰۰ تومان

گلکسی E7 سامسونگ

Galaxy E7 4

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: دو سیم کارته - وزن : ۱۴۱  گرم
  • پردازنده: Qualcomm MSM8916 Snapdragon 410 Chipset - از نوع ۶۴ بیتی
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش رنگی لمسی Super AMOLED - سایز صفحه نمایش: ۵.۵ اینچ - دارای رزولوشن ۱۲۸۰x۷۲۰  - تراکم پیکسلی: ۲۶۷ پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت - حافظه رم ۲۰۴۸ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۱۳ مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: ۲۹۵۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۷.۳ در ۷۷.۲ در ۱۵۱.۳ میلی‌متر

در سال ۲۰۱۵ رویکرد سامسونگ تولید دستگاه‌های هوشمند میان رده در سری A و E است. این دو سری نسبت به میان رده‌های پیشین سامسونگ از طراحی جا افتاده و بهتری بهره می‌برند. به نوعی می‌توان گوشی‌های سری E را نسخه های ارزانتر سری A دانست. از خوبی‌های گلکسی E7 می‌توان به پردازنده مناسب و نمایشگر Super AMOLED اشاره کرد که کیفیت خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. گلکسی E7 را باید نسخه‌ی بهتر گلکسی E5 بدانیم که نسبت به آن از نمایشگر بزرگتر، دوربین بهتر و رم بیشتر برخوردار است. گوشی‌های سری ای سامسونگ را باید با توجه به مشخصات فنی، سبک طراحی و قیمت آنها یکی از بهترین و پرفروش‌ترین میان‌رده‌ها بدانیم که نشان می‌دهد سامسونگ در بین محصولات این محدوده‌ی قیمتی نیز بازنگری خوبی داشته است. اگرچه گوشی گلکسی اس 7 نیز مانند ای 5 دارای بدنه‌ی پلاستیکی است.

قیمت تومان ۸۹۳/۰۰۰

گلکسی E5 سامسونگ

Samsung-Galaxy-E5 

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: دو سیم کارته - وزن : ۱۴۰ گرم
  • پردازنده: Qualcomm MSM8916 Snapdragon 410 Chipset Quad-core Cortex-A53 CPU
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش رنگی لمسی Super AMOLED - سایز صفحه نمایش: ۵ اینچ - دارای رزولوشن ۱۲۸۰x۷۲۰ - تراکم پیکسلی: ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت - حافظه رم ۱۵۳۶ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۸ مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: ۲۴۰۰  میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۵۱.۳ در ۷۰.۲ در ۷.۳ میلی‌متر

در سال ۲۰۱۵ رویکرد سامسونگ تولید دستگاه‌های هوشمند میان رده در سری A و E است. این دو سری نسبت به میان رده‌های پیشین سامسونگ از طراحی جا افتاده و بهتری بهره می‌برند. از خوبی‌های گلکسی E5 می‌توان به پردازنده مناسب و نمایشگر Super AMOLED اشاره کرد که کیفیت خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. گلکسی E5 در مقایسه با گلکسی A5 سامسونگ از دوربین با کیفیت پایین‌تر و حافظه رم کمتر برخوردار است و از آن طرف قطعا قیمت کمتری نیز دارد. بنابراین اگر به یک دستگاه درخور توجه در بین میان رده‌های زیاد سامسونگ نیاز دارید، گلکسی E5 در بازار منتظر شما است. به نظر می‌رسد این دستگاه از سامسونگ برای رقابت مستقیم با جی ۳ بیت ال‌جی عرضه شده است. اگر در مشخصات فنی گلکسی E5 و جی ۳ بیت توجه کنید، بیشتر بخش‌ها با یکدیگر شباهت دارند و تنها دستگاه ساخت سامسونگ از مقدار بیشتر حافظه رم و باریکی بیشتر بدنه برخوردار شده است.

قیمت تومان ۷۱۸/۰۰۰

اکسپریا ام 4 آکوا سونی

m44 

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: دو سیم کارته - وزن : ۱۳۵ گرم
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 615 Chipset - از نوع ۶۴ بیتی
  • صفحه نمایش: از نوع IPS - سایز صفحه نمایش: ۵ اینچ - دارای رزولوشن ۷۲۰x۱۲۸۰ - تراکم پیکسلی: ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت - حافظه رم ۲۰۴۸ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۱۳ مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android Lollipop 5.0
  • باتری: ۲۴۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۴۵.۵ در ۷۲.۶ در .۳۷ میلی متر

محصولات سونی همواره طرفداران خاص خودشان را دارند و با اینکه طی سال‌های اخیر این کمپانی ژاپنی فراز و فرودهای زیادی داشته ولی همچنان ژاپنی‌ها با معرفی گوشی‌های متنوع به راه خود ادامه می‌دهند. اکسپریا M4 Aqua یک محصول میان‌رده و درعین حال با مشخصات فنی قابل قبول است و با طراحی زیبا و برگرفته از گوشی‌های رده‌بالایی چون اکسپریا زد 3 عرضه می‌شود. همانطور که از نام آن بر می‌آید M4 Aqua یک دستگاه ضد آب و ضد گرد و غبار است. این ویژگی جذاب به ندرت در محصولات مشابه یافت می‌شود و به نظر می‌رسد سونی سعی کرده در این گوشی میان‌رده چیزی کم نگذاشته باشد.

این گوشی از نظر مشخصات فنی چیزی کم ندارد و باید آن را جزو گوشی‌هایی بدانیم که شاید در بخش میان‌رده‌ها قرار می‌گیرند ولی به لطف پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای و ۶۴ بیتی، ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسل نسبت به قیمت خود عملکردی فراتر از انتظار را در اختیار شما قرار می‌دهد و طرفداران سونی می‌توانند روی اکسپریا ام ۴ آکوا حساب ویژه‌ای باز کنند.

قیمت ۸۳۸٫۰۰۰ تومان

اکسپریا تی ۳ سونی

Sony Xperia-T3 

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : ۱۴۸ گرم
  • پردازنده: Qualcomm MSM8228 chipset Quad-core Cortex-A7
  • صفحه نمایش: از نوع IPS - سایز صفحه نمایش: ۵.۳ اینچ - دارای رزولوشن ۷۲۰x۱۲۸۰ - تراکم پیکسلی: ۲۷۷ پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی ۸۱۹۲ مگابایت - حافظه رم ۱۰۲۴ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۸ مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۵۰.۷ در ۷۷ در ۷ میلی متر

اکسپریا T3 به نمایشگر ۴.۸ اینچی با رزولوشن HD مجهز شده است. این ابعاد گوشی‌های هوشمند را اکنون می‌توانیم کمتر متداول بدانیم چرا که سلیقه مردم و همچنین شرکت‌ها به سمت گوشی‌های هوشمند با اندازه بزرگ سوق پیدا کرده است. سونی میان رده‌های بسیار خوبی به بازار عرضه کرده و هر کدام از آن‌ها برتری خاص خود را نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند در یک رنج قیمت دارند. مزیت اکسپریا تی ۳ را با جرات باید طراحی آن بدانیم. طراحی یک دست و استانداردی که شرکت سونی را با آن می‌شناسیم اکنون در تی ۳ با لبه‌هایی از جنس استیل ضد زنگ خودنمایی می‌کند. البته جا برای بهتر کردن طراحی این گوشی هوشمند هنوز وجود داشته و اگر سونی لبه‌های صفحه نمایش در جلوی دستگاه‌ را نازک‌تر می‌کرد قطعا بر زیبایی و جلوه ظاهری آن افزوده میشد. از جمله نقاط مثبت این دستگاه می‌توان به ضخامت کم و وزن سبک اشاره کرد.

قیمت ۶۴۸٫۰۰۰ تومان

اکسپریا Z1 سونی

xperia z1 review zoomit 41

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : ۱۷۰ گرم
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 800 Chipset - از نوع 32 بیتی
  • صفحه نمایش: IPS با سایز ۵ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ | FullHD دارای تراکم ۴۴۱ پیکسل بر هر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی ۱۶۳۸۴مگابایت - حافظه رم ۲۰۴۸ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۲۰.۷ مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.3 Jelly Bean
  • باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۸.۵ در ۷۴ در ۱۴۴ میلی متر

گوشی‌های سری Z سونی را باید جزو بهترین و قدرتمندترین محصولات این کمپانی ژاپنی بدونیم که بهترین امکانات را در اختیار شما قرار می‌دهند. با ورود پرچمداران جدید قطعا گوشی‌های پرچمدار قبلی با افت قیمت روبرو می‌شوند و حالا می‌توانید اکسپریا زد 1 سونی را با قیمت بسیار مناسب و کمتر از یک میلیون تومان خریداری کنید. هنوز مشخصات فنی و ویژگی‌های این گوشی قدیمی نشده و می‌تواند به خوبی کار خریداران را انجام دهد. تلفن Xperia Z1 از جنبه‌های مختلف شاخص و بعضا بی همتا است. بخش دوربین این تلفن توسط واحد سایبرشات سونی طراحی و ساخته شده و این کمپانی سعی نموده بدون تغییر در ترکیب مسطح پشت گوشی یک سنسور نسبتا بزرگ ۲۰.۷ مگاپیکسلی را به همراه لنز G Lens ساخت خود، در آن جای دهد. این تلفن از یکی از بهترین سیستم-روی-یک-چیپ‌های قدرتمند دنیای موبایل، یعنی Snapdragon 800 ساخت کوالکام بهره می‌برد و علاوه بر آن به یک باتری پرظرفیت، ۳۰۰۰ میلی آمپرساعتی تجهیز شده تا خیال همه را از شارژهای داوم راحت کند. بدون شک باید برتری گوشی‌های سری زد سونی را در دوربین پرقدرت و جذاب آنها جستجو کنیم. اکسپریا زد 1 سونی ضد آب و ضد گرد و غبار است.

قیمت ۹۲۳٫۰۰۰ تومان

اکسپریا C4 سونی

sony xperia c4 3

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: دو سیم کارته - وزن : ۱۵۲ گرم
  • پردازنده: Mediatek MT6752 Chipset - از نوع ۶۴ بیتی
  • صفحه نمایش: IPS با سایز ۵.۵ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ دارای تراکم ۴۰۱ پیکسل بر هر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت - حافظه رم ۲۰۴۸ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۱۳ مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 5.0 Lollipop
  • باتری: ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۷.۹ در ۷۷.۴ در ۱۵۰.۳ میلی متر

گوشی اکسپریا سی 4 سونی جزو محصولات سلفی محور این کمپانی است که با داغ شدن تب ثبت تصاویر سلفی تصمیم به عرضه آن گرفته است. این گوشی تمام مشخصات یک محصول متوسط به بالا را داراست و سعی کرده با مشخصات فنی مناسب و قیمت قابل قبول جایی در سبد خرید کاربران علاقمند به تصاویر دوربین داشته باشد. با معرفی گوشی اکسپریا سی 4 به عنوان نسل جدید اکسپریا سی 3، حالا کاربران می‌تواند از مشخصات فنی بهتر و سخت‌افزار قوی‌تر بهره‌مند گردند. سونی برای این گوشی میان‌رده‌ی خود دکمه فیزیکی شاتر را نیز در نظر گرفته و از دو سیم کارت نیزپشتیبانی می‌کند. با معرفی اکسپریا سی ۵ قیمت سی ۴ کاهش پیدا کرده و به زیر یک میلیون تومان رسیده است که می‌تواند با توجه مشخصات فنی خود گزینه‌ی مناسبی برای دوستداران عکاسی باشد. بهره‌گیری از پردازنده‌ی ۶۴ بیتی مدیاتک، دو گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت در کنار طراحی همیشگی سونی و نمایشگر ۵.۵ اینچی فول‌اچ‌دی باعث می‌شود برای خرید این گوشی وسوسه شویم.

قیمت ۹۶۸٫۰۰۰ تومان

جی ۳ استایلوس ال جی

G3-stylus 

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: دو سیم کارته - وزن : ۱۶۳ گرم
  • پردازنده: Mediatek MT6582 Chipset Quad-core Cortex-A7 CPU
  • صفحه نمایش: از نوع IPS - سایز صفحه نمایش: ۵.۵ اینچ - دارای رزولوشن ۹۶۰ × ۵۴۰ - تراکم پیکسلی: ۲۰۰ پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی ۸۱۹۲ مگابایت - حافظه رم ۱۰۲۴ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۱۳ مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: اندروید ۴.۴ کیت‌کت
  • باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۴۹.۳ در ۷۵.۹ در ۱۰.۲ میلی‌متر

یکی دیگر از کلون‌های پرچم‌دار موفق ال‌جی با نام جی 3 استایلوس معرفی شده است. این دستگاه از پردازنده‌ای قدرتمند در کنار نمایشگری با کیفیت مطلوب و دوربینی عالی برخوردار است. نقطه قوت جی 3 استایلوس را در مقایسه با دیگر کلون‌های پرچم‌دار جی 3 ، می‌توان قلم آن دانست. ال‌جی قلمی مناسب و البته نه بسیار پیشرفته را همراه با جی 3 استایلوس عرضه کرده که کار با این گوشی ۵.۵ اینچی را راحت می‌کند. اگر به یادداشت برادری با گوشی خود نیاز و علاقه زیادی دارید و البته نمی‌توانید پرچم‌دار‌های نوت سامسونگ را خریداری کنید، جی 3 استایلوس با قیمتی مقرون به صرفه، آماده فروش است.

قیمت ۶۵۳٫۰۰۰ تومان

دیزایر 820S اچ‌تی‌سی

desire-820 

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: دو سیم کارته - وزن : ۱۵۵  گرم
  • پردازنده: Mediatek MT6752 Octa-core 1.7 GHz Cortex-A53
  • صفحه نمایش: سایز صفحه نمایش: ۵.۵ اینچ - دارای رزولوشن ۷۲۰x۱۲۸۰ - تراکم پیکسلی: ۲۶۷ پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت - حافظه رم ۲۰۴۸ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۱۳ مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: 2600 میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۷.۷ در ۷۸.۷ در ۱۵۷.۷ میلی‌متر

یکی از بهترین فبلت‌های بازار دیزایر 820 اچ‌تی‌سی است. این گوشی هوشمند خوشبختانه به پردازنده قوی و ۸ هسته‌ای مدیاتک مجهز شده و در کنار ۲ گیگابایت حافظه رم بدون هیچ مشکلی برنامه و بازی‌های اندروید را برای شما اجرا می‌کند. محصولات سری دیزایر نسبت به دیگر پرچمداران اچ‌تی‌سی قیمت پایین‌تری دارند ولی همانند گوشی‌های سری E امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند و رنگ‌بندی جذابی هم دارند. دیزایر 820 اس نمونه‌ای از دیزایر 820 است که از شبکه نسل چهارم و دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و نمایشگر و دوربین قابل قبولی دارد. اگر به صفحه نمایش بزرگ در کنار سخت‌افزار عالی و نرم‌افزار بروز نیاز دارید، دیزایر 820 اس همه این موارد را در اختیار شما می‌گذارد. دیزایر 820 اس اچ‌تی‌سی در مقایسه با گلکسی A7 سامسونگ از وضوح نمایشگر کمتری برخوردار است ولی در مجموع مشخصات فنی آن برای یک محصول میان‌رده با این قیمت راضی‌کننده است.

قیمت ۸۸۳/۰۰۰ تومان

دیزایر 626 اچ‌تی‌سی

626

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: ک سیم کارته - وزن : ۱۴۰ گرم
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 410 Chipset Quad-cor Cortex-A53 CPU
  • صفحه نمایش: سایز صفحه نمایش: ۵ اینچ - دارای رزولوشن ۱۲۸۰ × HD ۷۲۰ - تراکم پیکسلی: ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت - حافظه رم ۱۰۲۴ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۱۳ مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۸.۱۹ در ۷۰.۹ در ۱۴۶.۹ میلی‌متر

دیزایر 626 اچ‌تی‌سی یکی از جدیدترین محصولات میان‌رده‌ی این کمپانی تایوانی است که مشخصات فنی و طراحی آن کاملا نشان می‌دهد با یک گوشی از سری دیزایر روبرو هستیم و تفاوت چندانی با رقبای مشابه خود در شرکت‌های دیگر ندارد. گوشی‌های سری دیزایر اچ‌تی‌سی با هدف قیمت معقول تولید و عرضه می‌شوند و دیزایر 626 نیز با یک نمایشگر ۵ اینچی، پردازنده‌ی ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۴۱۰ و سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسلی خود مهر تاییدی بر این ادعاست. این گوشی از سری دیزایر با توجه به قیمت خود می‌تواند انتخاب مناسبی باشد که رنگ‌بندی مختلف به فروش می‌رسد. شاید حافظه‌ی کم رم و ظرفیت کم باتری آن را بتوان جزو نقاط ضعف این گوشی دانست که امکان دارددر فروش کمتر این گوشی در مقابل رقبا موثر باشد. ولی به هر حال طرفداران محصولات اچ‌تی‌سی می‌توانند به این میان‌رده‌ی جدید امیدوار باشند.

قیمت ۶۶۳/۰۰۰ تومان

گلکسی J5 سامسونگ

samsung galaxy j5 full specifications

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: دو سیم کارته - وزن : ۱۴۶  گرم
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 410 Chipset - از نوع ۶۴ بیتی
  • صفحه نمایش: رنگی لمسی با سایز ۵ اینچ و رزولوشن ۷۲۰ × ۱۲۸۰ دارای تراکم ۲۹۴ پیکسل بر هر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی ۸۱۹۲ مگابایت - حافظه رم ۱۵۳۶ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۸ مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android Lollipop 5.1
  • باتری: ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۷.۹ در ۷۱.۸ در ۱۴۲.۱  میلی‌متر

 سامسونگ همچنان سعی می‌کند میان‌رده‌های خود را در سری‌های جدید وارد بازار کند که تفاوت‌های اندگی با یکدیگر دارند. سری J نیز در راستای همین سیاست با مشخصات فنی مشابه سری A و سری E معرفی شده که زبان طراحی کلی آن همچنان یکسان است. سامسونگ در هر سری روی یک بخشی از امکانات متمرکز می‌شود. در سری A روی طراحی جوان پسند، شبکه‌های اجتماعی و عکاسی سلفی متمرکز بود و در سری J نیز تا حدودی همین رویه را در کنار تجربه‌ی کاری آسان در نظر گرفته است. تا به حال سه گوشی از این سری معرفی شده و جی ۵ را باید یکی از محصولات میان‌رده‌ای بدانیم که مانند محصولات سایر رقبا از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۱۰ با معماری ۶۴ بیتی و سنور دوربین ۱۳ مگاپیکسل بهره می‌برد. وجه تمایز این دستگاه را باید نمایشگر ۵ اینچی سوپرامولد و ۱.۵ گیگابایت رم آن بدانیم. این گوشی از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند.

قیمت ۶۸۸/۰۰۰ تومان

گلکسی J7 سامسونگ

samsung galaxy j7 launch date

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: دو سیم کارته - وزن : ۱۷۱  گرم
  • پردازنده: Exynos 7580 Chipset - از نوع ۶۴ بیتی
  • صفحه نمایش: نگی لمسی با سایز ۵.۵ اینچ و رزولوشن ۱۲۸۰ ×۷۲۰ دارای تراکم ۲۶۷ پیکسل بر هر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت - حافظه رم ۱۵۳۶ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۱۳ مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android Lollipop 5.1
  • باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۷.۵ در ۷۸.۷ در ۱۵.۲  میلی‌متر

سامسونگ همچنان سعی می‌کند میان‌رده‌های خود را در سری‌های جدید وارد بازار کند که تفاوت‌های اندگی با یکدیگر دارند. سری J نیز در راستای همین سیاست با مشخصات فنی مشابه سری A و سری E معرفی شده که زبان طراحی کلی آن همچنان یکسان است. سامسونگ در هر سری روی یک بخشی از امکانات متمرکز می‌شود. در سری A روی طراحی جوان پسند، شبکه‌های اجتماعی و عکاسی سلفی متمرکز بود و در سری J نیز تا حدودی همین رویه را در کنار تجربه‌ی کاری آسان در نظر گرفته است. گوشی جی ۷ نیز خیلی با جی ۵ فرقی ندارد و در واقع باید آن را نسخه‌ی ارتقا یافته گوشی جی ۵ بدانیم که از نظر حافظه‌ی داخلی و ظرفیت باتری پیشرفت داشته است. ضمن اینکه سامسونگ در گوشی جی ۷ از پردازنده‌ی جدید اکسینوس ۷۵۸۰ با پشتیبانی از اینترنت نسل چهارم استفاده کرده است.

قیمت ۹۱۳/۰۰۰ تومان

جی 750 هوآوی

383f331fa4f060656d2d6e119a360bce XL

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : ۱۶۵ گرم
  • پردازنده: ۴ هسته ای Qualcomm Snapdragon 410 Chipset A53
  • صفحه نمایش: رنگی لمسی با سایز ۵.۵ اینچ و رزولوشن ۷۲۰x۱۲۸۰ دارای تراکم ۲۶۷ پیکسل بر هر اینچ - خازنی از نوع IPS
  • حافظه: حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت - حافظه رم ۲۰۴۸ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۱۳ مگاپیکسل - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۷.۶ در ۷۷.۳ در ۱۵۳.۵ میلی متر

گوشی‌های سری G هوآوی را باید جزو پرفروش‌ترین محصولات این برند چینی بدانیم که با توجه به سبک طراحی، مشخصات فنی قابل قبول و قیمت مناسب توانسته‌اند در بین گوشی‌های پایین و میان‌رده آمار فروش بسیار خوبی را تجربه کنند. جی 750 هوآوی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی که نام اصلی آن آنر 3 ایکس است به یک پردازنده‌ی ۸ هسته‌ی مدیاتک مجهز شده که امکان پردازش همزمان هر ۸ هسته وجود دارد. این گوشی در حال حاضر با افت قیمت خوبی مواجه شده و بهره‌گیری از ۲ گیگابایت رم در کنار سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این اطمینان را به شما می‌دهد که با یک میان‌رده‌ی قابل قبول از هوآوی مواجه هستیم. شاید طراحی جی 750 مانند جی 7 نباشد و مشابه این گوشی از شبکه پرسرعت نسل چهارم اینترنت پشتیبانی نکند ولی استفاده از پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای و قابلیت بهره‌گیری از دو سیم کارت می‌تواند از جمله مزایای آن باشد.

قیمت ۷۱۸/۰۰۰ تومان

اسند G7 هوآوی

Ascend-G7 

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : ۱۶۵ گرم
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon Chipset Quad-core Cortex-A53 CPU
  • صفحه نمایش: از نوع IPS - سایز صفحه نمایش: ۵.۵ اینچ - دارای رزولوشن ۷۲۰x۱۲۸۰ - تراکم پیکسلی: ۲۶۷ پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت - حافظه رم ۲۰۴۸ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۱۳ مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Android 4.4 KitKat
  • باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۵۳.۵ در ۷۷.۳ در ۷.۶ میلی‌متر

یکی دیگر از بهترین‌های بازار باز هم از شرکت هوآوی با قیمتی عالی اما این بار در رده فبلت‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. هوآوی برای ساخت این دستگاه اصلا کم نگذاشته و از کیفیت بدنه گرفته تا دوربین و باتری اسند G7 را حسابی در برابر رقیب‌ها مسلح کرده است. این گوشی جذاب را باید یکی از بهترین میان‌رده‌های این کمپانی بدانیم که امکاناتی فراتر از قیمت خود را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. جی 7 هوآوی دارای بدنه‌ی فلزی زیبایی است که یادآور محصولات پرچمدار خواهد بود. همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید، مشخصات فنی اسند G7 هوآوی شباهت عجیبی به دیزایر ۸۲۰ اچ‌تی‌سی دارد و تنها دو تقاوت موجود است که یکی از آن‌ها باریکی اسند G7 نسبت به دیزایر ۸۲۰ و دیگری سبکی دیزایر ۸۲۰ نسبت به اسند G7 است. مقدار قیمت و طراحی دستگاه‌ها ملاکی مناسب برای تفکیک بین این دو گوشی هوشمند و خرید بهتر است. یکی از نقاط قوت جی 7 هوآوی در بین دیگر میان‌رده‌های این محدوده‌ی قیمتی پشتیبانی از شبکه‌ی اینترنت ۴ جی و دریافت بروزرسانی اندروید ۵ آب نبات چوبی است.

قیمت ۷۷۸/۰۰۰ تومان

بلک‌بری Leap

The Blackberry Leap 

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : ۱۷۰ گرم
  • پردازنده: Qualcomm MSM8960 Snapdragon S4 Plus Chipset Dual-core Krait CPU
  • صفحه نمایش: از نوع IPS - سایز صفحه نمایش: ۵ اینچ - دارای رزولوشن ۷۲۰x۱۲۸۰ - تراکم پیکسلی: ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت - حافظه رم ۲۰۴۸ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۸ مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: BlackBerry OS 10
  • باتری: ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۴۴ در ۷۲.۸ در ۹.۵ میلی‌متر

گوشی لیپ نام میان‌رده‌ی بلک‌بری است که شاید مشخصات فنی آن نسبتا خوب باشد و بتواند با دیگر میان‌رده‌های بازار رقابت کند، ولی قطعا طرفداران این برند سراغ خرید این دستگاه می‌روند. بلک‌بری از یک پردازنده‌ی دو هسته‌ای تقریبا قدیمی برای گوشی لیپ استفاده کرده، ولی از نظر میزان حافظه‌ی داخلی، حافظه‌ی رم و دوربین عملکرد قابل قبولی دارد. این محصول دارای طراحی مستطیل شکل است و از صفحه کلید ویژه‌ی بلک‌بری خبری نیست و لیپ را باید یک گوشی تمام لمسی بدانیم. به نظر می‌رسد غیر از طرفداران بلک‌بری و امنیت محصولات این برند، خریداران دیگر ترجیح بدهند با این قیمت سراغ گوشی میان‌رده‌ی دیگری بروند.

قیمت ۹۰۸/۰۰۰ تومان

لومیا 830 نوکیا

 170e60b992f3ecf9b5189f2f1453bfe0 XL

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: یک سیم کارته - وزن : ۱۵۰ گرم
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 400 Chipset Quad-core Cortex-A7 CPU
  • صفحه نمایش: خازنی از نوع IPS - سایز صفحه نمایش: ۵ اینچ - دارای رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ - تراکم پیکسلی: ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی ۱۶۳۸۴ مگابایت - حافظه رم ۱۰۲۴  مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۱۰ مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Microsoft Windows Windows Phone 8.1
  • باتری: ۲۲۰۰میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۸.۵ در ۷۰.۷ در ۱۳۹.۴ میلی‌متر

نوبت آن رسیده تا به سراغ طرفداران نوکیا و سیستم عامل ویندوزفون برویم. لومیا 830 نام یکی از میان‌رده‌های نوکیاست که در نسخه‌های طلایی نیز عرضه شده و البته دربین  گوشی‌های ویندوزی خریداران قابل توجهی دارد. این گوشی در جریان رویداد IFA 2014 برلین در کنار گوشی‌هایی چون لومیا 730 و 735 معرفی شد که مهمترین نکته‌ی آن بهره‌گیری از یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی پیورویو است. این دستگاه به لطف فریم آلومینیومی و پنل پشتی خود که از جنس پلی‌کربنات ساخته شده و اندکی انحنایی دارد شباهت بسیاری با پرچمدار این شرکت یعنی لومیا 930 در ذهن تداعی می‌کند. شاید مشخصات فنی لومیا 830 خیلی بروز نباشد و رم یک گیگابایتی آن کم به نظر برسد ولی به لطف سیستم عامل ویندوزفون مشکل خاصی در بروز کندی یا لگ مشاهده نخواهد شد. لومیا 830 را می‌توانیم یک گوشی دوربین محور بدانیم که با توجه به سبک طراحی، مشخصات فنی و قیمت آن طرفداران خاص خودش را دارد.

قیمت ۸۴۸/۰۰۰ تومان

لومیا 640XL مایکروسافت

2774388f12f4a4a4f5230e4d9cf23e57 XL

مشخصات فنی:

  • مشخصات کلی: دو سیم کارته - وزن : ۱۷۱ گرم
  • پردازنده: Qualcomm Snapdragon 400 Chipset - از نوع ۳۲ بیتی
  • صفحه نمایش: رنگی لمسی با سایز ۵.۷ اینچ و رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ | HD دارای تراکم ۲۵۹ پیکسل بر هر اینچ
  • حافظه: حافظه داخلی ۸۱۹۲ مگابایت - حافظه رم ۱۰۲۴ مگابایت - Micro SD
  • دوربین: ۱۳ مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
  • سیستم عامل: Microsoft Windows Windows Phone 8.1
  • باتری: ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۹ در ۸۱.۵ در ۱۵۷.۹ میلی‌متر

مایکروسافت در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل 2015 بارسلون اسپانیا از دو گوشی میان‌رده‌ی جذاب به نام لومیا 640 و لومیا 640 ایکس‌ال رونمایی کرد که طی چند ماه گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و حتی در خبرها داشتیم که توانسته‌اند رکورد فروش یک گوشی ویندوزفونی را در آمریکا از چنگ لومیا 520 در بیاورند. لومیا 640 ایکس‌ال از نظر طراحی و رنگ‌بندی با دیگر گوشی‌های سری لومیا تفاوت چندانی ندارد و نسخه‌ی 4G آن به تازگی در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است. این گوشی‌هوشمند از صفحه‌ی نمایش ۵.۷ اینچ با رزولوشن اچ‌دی بهره می‌برد که می‌توان آن را دنباله‌روی لومیا ۱۳۲۰ خواند. از جمله‌ی مشخصات فنی این گوشی‌هوشمند می‌توان به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۰۰ و همچنین دوربین ۱۳ مگاپیکسلی Pureview به‌همراه فلاش ال‌ای‌دی اشاره کرد. ضمنا ردموندی‌ها یک سنسور ۵ مگاپیکسلی را در جلوی گوشی‌هوشمند تعبیه کرده‌اند. حافظه‌ی داخلی لومیا ۶۴۰ ایکس‌ال نیز ۳۲ گیگابایت و از حافظه‌ی رم یک گیگابایتی در آن استفاده شده است. نقطه برتری لومیا 640 ایکس‌ال مایکروسافت به دوربین پرقدرت و باتری خوب آن بر می‌گردد که به راحتی می‌تواند با پرچمداران مختلف مقابله کند و باعث شده این گوشی به یک انتخاب جذاب تبدیل شود.

قیمت ۷۷۸/۰۰۰ تومان 

شما کدامیک را انتخاب می‌کنید؟


منبع : زومیت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامی مالی
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست