ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق

نرم افزار ، بازی ، کتاب ، آموزش ، برنامه های موبایل ، فیلتر شکن ، هک و کرک ، جزوات دانشگاهی ، مهندسی برق

ارشد برق





مشخصات کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 960 به طور رسمی اعلام شد

بالاخره بعد از شنیدن کلی شایعات و گمانه زنی ها در مورد کارت گرافیک جدید شرکت انویدیا، یعنی GeForce GTX 960 ، مشخصات اصلی آن به طور رسمی اعلام شد. در واقع تصاویری از اسلاید های اصلی این محصول بدست آمده که برای ارائه در رسانه ها هنگام عرضه رسمی کارت استفاده خواهند شد. این کارت گرافیک مبتنی بر تراشه GM206 با فناوری تولید 28 نانومتری می باشد. معماری این پردازنده گرافیکی بر اساس مکسول است و دارای 1024 هسته کودا ، 64 واحد TMU و 32 واحد ROP می باشد. همچنین رابط حافظه آن 128 بیت GDDR5 است که بین پردازنده گرافیکی و دو گیگابایت حافظه گرافیکی ایفای نقش خواهد کرد. این رابط حافظه خیلی پایین به نظر می رسد اما انویدیا از فناوری جدید فشرده سازی بافت ها بدون هیچ گونه افتی استفاده می کند که به طور موثری استفاده از پهنای باند را بهبود می بخشد.

هسته این کارت گرافیک بر روی فرکانس 1127 هرتز تنظیم شده که در حالت بوست به 1178 هرتز می رسد و فرکانس حافظه آن نیز بر روی 7 گیگاهرتز قرار دارد تا پهنای باند واقعی تبادل داده 112 گیگابیت بر ثانیه ای را فراهم کند. کارت گرافیک GeForce GTX 960 برای تامین برق خود از یک اتصال 6 پین بهره برده و مصرف انرژی آن هم در حد پایین یعنی 120 وات تعیین شده است.

خروجی های تصویر این کارت گرافیک شامل دو عدد DVI ، یک عدد HDMI 2.0 و همینطور یک عدد DisplayPort 1.2 می باشد. در یکی از اسلاید ها انویدیا مدعی شده این کارت گرافیک محصولی ایده آل برای اورکلاکرها در این رده تلقی می شود و عملکرد آن تقریبا دو برابر کارت گرافیک GTX 660 است.

همانطورکه قبلا هم اشاره شده بود، این کارت گرافیک قرار است در تاریخ 22 ژانویه یعنی دوم بهمن ماه به طور رسمی عرضه شود و قیمتی که برای آن تخمین زده می شود چیزی در حدود 200 دلار است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
حامی مالی
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاریست